Kun je pepernoten bakken als je geen bakplaat hebt?

Oké, dit komt voor sommige van jullie misschien over als een domme vraag, maar ik heb echt helemaal geen verstand van dit soort dingen....

Ik wil morgen met twee kinderen van 6 en 3 jaar pepernoten gaan bakken. Nu staat er in het recept dat je een bakplaat nodig hebt, maar die heb ik niet. Moet ik er nu speciaal 1 hiervoor gaan kopen, of zijn er andere slimme oplossingen om bijvoorbeeld het rooster (die heb ik wel) af te dekken met iets zodat de pepernoten daar op kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.7K

Het beste antwoord

Ja hoor, als je bakpapier op het rooster ligt, dan kan dat ook prima, heb ik pas ook gedaan toen ik een plaat tekort kwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bakpapier gekocht :-)
Bedankt voor je antwoord, nu hopen dat de pepernoten lukken morgen, haha.

Andere antwoorden (4)

Je kunt het rooster bekleden met aluminiumfolie.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Gelukkig ^_^ Dat scheelt me zo'n rooster kopen voor die ene keer dat ik iets ga bakken, haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat inderdaad prima. Pepernotendeeg is ook niet zo zwaar natuurlijk. Mocht het om een of andere reden toch wat aan de zware kant zijn, kan je een dubbele laag aluminiumfolie gebruiken om het goed recht te houden, maar waarschijnlijk heb je dat niet nodig.
+1
Je kan ook een broodplank gebruiken, zo bak ik mijn brood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Van welk materiaal is jouw broodplank dan gemaakt? Het lijkt mij dat je een dikke houten plank niet in een oven kunt gebruiken.
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat verbrand toch?
Ja, je kunt het rooster prima bekleden met een siliconen ovenmat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een ovenschaal kunnen gebruiken, of, zoals eerder al genoemd, aluminium folie over het rooster kunnen leggen