Wie heeft er recept van de zoetzure saus van Mc Donalds?

Mijn zoontje is helemaal gek op de zoetzure saus van MD. Nu wil ik proberen deze zelf te maken. Wie heeft er een recept?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6.3K

Het beste antwoord

De echte mc.Donalds recepten blijven geheim!
Er is echter een Amerikaan die geheime toprecepten probeert na te maken en die heeft niet alleen een tv. programma in de States, maar ook kookboeken erover geschreven én een site.
http://www.topsecretrecipes.com/McDonalds-Sweet-and-Sour-Dipping-Sauce-Recipe.html

Ik heb hem via zijn recept, met wat aanpassinkjes, gemaakt
en hij smaakte zo volgens mijn 'proevers' heel lekker;

120 ml. abrikozenjam/-confiture,
scheutje ananassap,
2 eetl. rietsuikerstroop,
5 theel. witte wijnazijn,
1½ theel. maizena,
½ theel. soyasaus,(geen ketjap!)
½ theel. gele mosterd,
¼ theel. zout,
¼ theel. knoflookpoeder,
¼ theel. Chines 'five spice poeder'.

Doe alles in een blender of maak alles glad met een staafmixer. Doe dan alles in een steelpannetje en verwarm het. Doe er 2 eetl. water bij, en breng roerend aan de kook. Laat het , af en toe roerend, 5 min. pruttelen
en laat de saus afkoelen. Bewaar hem afgedekt of in een schone pot met schroefdeksel in de koelkast.

Volgens het originele recept wat op de site beschreven staat, gebruikt hij 60 ml. abrikozenjam en 60 ml. perzikenjam. Ik vond dat te zoet en heb er ananassap bij gedaan en de Chinese five spice was de finishing touch die het afmaakte. ook nam ik iets meer knoflookpoeder zoals je ziet.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In sommige supermarkten kun je deze saus kopen.