Is het mogelijk om witbrood te bakken in een springvorm?

Of moet ik morgen toch maar even naar de winkel om een broodbakvorm te kopen? Ik wil het maar één keer gebruiken vandaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.8K

Het beste antwoord

http://www.youtube.com/watch?v=THiWH58Z8OA&feature=related

Kijk hier eens hoe je een brood zonder vorm bakt. Je kan het wel in een springvorm bakken, maar het is zo op de bakplaat mooie van vorm en je snijdt er beter plakken van.
Je zou wel breekbrood kunnen maken in een springvorm door verschillende bolletjes deeg naast elkaar erin te leggen. Dan kan je er steeds een bolletje afbreken.

Toegevoegd na 37 minuten:
http://www.bakkerijvandersande.nl/geniet-van-de-dag/koffietijd/geniet-van-de-dag/breekbrood

Hier een afbeelding van breekbrood
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die breekbrood zag er zo mooi/lekker uit. uiteindelijk heb ik ook breekbrood gebakken in een springvorm i.p.v normaal brood. Bedankt voor uw antwoord :)

Andere antwoorden (3)

Gaat wel lukken hoor een vorm is een vorm ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een brood wil bakken kun je dat ook zo op de bakplaat leggen dan krijg je de lange rechte vorm die we gewend zijn van brood .

In de springvorm kan natuurlijk het blijft een vorm alleenkrijg je dan in het midden hele grote boterhammen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan dat.
Iets dat in een springvorm moet, kan niet altijd in een vaste vorm (omdat je het er dan niet heel uitkrijgt, appelktaart bijvoorbeeld). Maar vice versa is geen enkel probleem. Brood hoeft zelfs helemaal niet in een vorm ; dat deeg kun je ook zo op de plaat leggen, en het zal niet uitlopen. Wel krijg je dan rondom een mooie korst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht zelf altijd dat een vorm noodzakelijk was. Dat de brood dat zou uitlopen en een rare vorm zou krijgen, maar niet dus...
Bedankt voor uw antwoord.