Wat zit er exact in woksaus "zwarte peper" ?

Moet dit morgen in een recept gebruiken, maar zit in het buitenland. Hier is zoiets niet te koop, dus moet ik het zelf maken, maar ik weet niet wat er precies inzit. Wie oh wie kan me helpen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.8K

Het beste antwoord

Ik denk dat je een kant en klaar saus bedoelt, en daar weet niemand, buiten de producent wat er in zit. Maar ik denk dat je met olie knoflook, gember, rode peper, zout en vers gemalen peper al een heel eind komt
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het net gegeten en heb jouw antwoord gebruikt. Alleen een beetje ketjap manis en soja saus toegevoegd: verder waren deze ingredienten genoeg.

Andere antwoorden (2)

Zwarte pepersaus maak je met de volgende ingrediënten :

zout
peper
1/2 eetl suiker
scheutje sesam olie
ca 75 ml bouillon (groente ; blokje of vers gemaakt)
1/2 eetl zwarte peper korrels fijn gemaakt (niet te fijn ; met de molen is het beste ; geen gemalen peper gebruiken.
1/2 eetl oestersaus (niet te vervangen, hooguit door zout, maar dan mis je die smaak)
1/2 eetl zwarte sojasaus (geen Ketjap!) - ook lastig te krijgen in het buitenland, dus als je de suiker weglaat kan een beetje ketjap best. Smaakt in elk geval prima.

Die ingrediënten gooi je eigenlijk ongeveer in die volgorde door het (verder niet gekruide) vlees, en dan effe laten sudderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat er - behalve ongetwijfeld ve-tsin - precies in de kant en klare versie zit kan ik je niet vertellen, en dat zal ook verschillen per merk. Maar dit recept is redelijk autentiek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Marleen. Heel uitgebreid.
Bedoel je de saus die je kunt uitkiezen bij het wokken in een restaurant?

Je zou kunnen bellen naar een aantal restaurants, en vragen wat er precies in zit. Als ze het niet willen vertellen kun je zeggen dat het ivm voedselallergie is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip Robin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen wat moeilijk uitvoerbaar. Geen tijd genoeg.