ik ben kervelsoep aan t maken, mag ik de kervel mee laten koken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
10.6K

Antwoorden (6)

Ik heb een paar kervelsoeprecepten op internet gelezen en de kervel werd er telkens op het laatst aan toegevoegd.
Zou het niet mee laten koken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
royaal gebruiken, stelen meekoken, blaadjes niet

http://www.kookfreak.nl/kruidenwijzer.html

Hier nog 140+ Kervelsoepen:

http://www.smulweb.nl/recepten/kinder/&query=kervelsoep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je verse kervel? O, wat heerlijk! Kluts een ei met wat room en flink wat fijngehakte kervelblaadjes en stort er, al roerende een bouillon naar smaak over, al kloppende. Even simpel als lekker!

Toegevoegd na 3 minuten:
Hoeft inderdaad verder niet te koken. Meteen uitschenken in soepkommen of -borden zodra je een egale, licht gebonden vloeistof hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk met ei inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is 'm, Kees!
wat zit er voor de rest in je soep? Dat zou ik goed mixen en de kervel helemaal op het laatste toevoegen voor je het opdient, niet meer mixen, het is zo'n fijne groente of kruid dat het zelfs rauw beter smaakt.
Als je het meekookt krijg je zo'n typische stoofkooksmaak, ik vind dat niet lekker meer dan.
Dus antwoord NEE, mag eventjes meekoken, 1 minuut of zo.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de soep voor mij zou maken en mijn culinaire vrienden, die houden ook niet van afgekookt eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kervel is een tuinkruid en heeft zoals veel tuinkruiden de eigenschap de geur en smaak te verliezen indien je het mee laat koken. Zelfs in gedroogde vorm is kervel zo verfijnd van smaak dat hij al aan smaak verloren heeft. Verse kervel moet je dan ook pas op het laatst aan salades, soep, groenten en eiergerechten toevoegen.
amc
12 jaar geleden
steeltjes fijnsnijden en meekoken , en de blaadjes juist voor het opdienen erbijvoegen ( niet meer laten meekoken )