Weet er iemand een recept voor druifjes in de roomsaus?

fremar
12 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Het beste antwoord

Als je een recept bedoelt waar druiven in roomsaus bij gegeven worden, is er bvb 'Parelhoen met druiven'.

Ingrediënten 4 personen:
•2 parelhoentjes
•0,3 liter bruine fonds
•5 cl witte wijn
•5 cl rode porto
•1 eetlepel honing
•1 blik gepelde druiven
•10 cl culinaire room
•klontje boter
•sausbinder (maizena)

Bereiding:
1.Laat het klontje boter smelten in een pan en bak de schoongemaakte parelhoentjes langs alle kanten aan.
2.Plaats ze vervolgens in een hete oven op 200°C gedurende ongeveer 30 minuten.
3.Laat de witte wijn inkoken samen met de eetlepel honing totdat er een schuimige massa ontstaat en blus daarna met de bruine fonds.
4.Snijd de druiven in 2 en haal de pitjes eruit.
5.Breng de saus op smaak en bind deze met een beetje maizena.
6.Voeg de room, de porto en de druiven toe.
7.Controleer of de parelhoen goed gaar is en snijd deze in 4 stukken.
8.Serveer met de hete saus, tuinkers, witloof of appeltjes met veenbessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het allerlekkerst is het om een room-sabayonsaus erbij te maken;

Hiervoor zet je een pan op met een laagje water dat je aan de kook brengt.

Doe in een metalen of glazen kom ( die je in de pan met water kunt hangen) 2 eieren en 75 gr. witte basterduiker.
doe er 2 el. citroensap bij.
Hang de kom boven het kokende water ( niet in het water , maar erboven)en zet de mixer erin. Mix nu totdat het eiermengsel iets begint te binden en luchtig wordt.
Voeg nu scheutje voor scheutje 2 dl. zoete wijn (muskaatwijn is lekker bij druiven) toe.
Blijf kloppen totdat de saus gaat binden en er een schuimige saus ontstaat. Schenk de saus over de druiven, die je al dan niet zacht gepocheerd hebt. Persoonlijk vind ik knapperige verse druifjes lekkerder. Ook lekker met een bolletje vanilleijs waarover je de saus schenkt met de druifjes ernaast. De wijn kan je er lekker bij drinken.

Een zoete roomsaus;
http://www.youtube.com/watch?v=pOZtDLzZVzc

Je kunt hem ook maken met 3 eidooiers, 1 dl. melk en 1½ dl. slagroom.
amc