Brood bakken op z'n Frans

Hoe krijg ik m'n zelf gebakken brood zo luchtig en knapperig als een stokbrood van een Franse boulanger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K
Amadea
12 jaar geleden
Het is de bedoeling dat de éérste zin een vraag is!

Het beste antwoord

Dát gaat niet lukken! De bereiding met de juiste ingrediënten van de echte Franse baguette, lukt ze alleen dáár. Jammer, moeten we toch afreizen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moert het deeg correct kneden. Op een bepaald moment wordt het deeg iets taaier. Dan is het goed gekneed. Vervolgens laat je het vorrijzen. Na kort kneden, vorm je je brood, en laat je het rijzen tot het ruim 2 keer zo groot geworden is. Dan in een vochtige luchtoven afbakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker knapperig stokbrood bakken kost tijd en je moet de juiste ingrediënten gebruiken. Dat is niet echt moeilijk als je geen linkerkeukenhanden hebt maar de Fransen gebruiken een iets minder uitgemalen bloem van harde tarwe, om mee te beginnen, dan wij gewend zijn voor witbrood. En een vochtige atmosfeer in de oven is essentieel.