Kan je een cake na het bakken als je hem uit de oven hebt gehaald, nog even terugzetten en nog wat langer bakken?

Toegevoegd na 14 minuten:
Als je hem bijv. al vijf minuten uit de oven hebt gehaald.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
19.4K

Het beste antwoord

het probleem als je hem er te lang uit houd is dat het garingsproces stopt. als je hem er dan weer in doet zal eerst het buitenste deel, wat al gaar is, heet worden en te hard worden. terwijl het binnenste gedeelte niet meer goed gaart. je krijgt dan waarschijnlijk een wat ingezakte cake.
even kort eruit halen om te prikken, of er even op te duwen (als hij mooi terugveert is ie goed) kan altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, we prikken er even met een breinaald in of de cake gaar is; zo niet gaat ie er nog 10 minuten in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor iemand die nooit bakt: breinaald, taart bakken, erin prikken....huh?
Je zegt als hij er al 5 minuten uit is geweest. Even kan wel om erin te prikken en te controleren of het goed is of niet. Maar als het er al 5 minuten uit is geweest dan is de cake van binnen al ingezakt. Dus zal de cake niet de gewenste vorm bereiken(dus soort van ingekrompen zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik ook weleens doe is de cake laten nagaren in de oven na de baktijd.De oven blijft dan nog warm en dan kan je de cake laten nagaren , ik doe dit met meerder gerechten