Wat is het geheime recept van de krabburger van spongebob ik wil graag de recept en wat je nodig hebt weten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Officieel is er geen recept voor de krabburger want Stephen Hillenburg (de maker van Spongebob) heeft gezegd dat hij het recept zelf ook niet weet. Maar er zijn wel veel mensen die het recept proberen na te maken. Maar er is NOG geen officieel recept.

Antwoorden (2)

Het geheime recept:
- bolletje met sesamzaad: eerst onderkant en dan erop:
- 1 hamburger
- ketchup
- mosterd
- sla
- kaas
- tomaat
- augurk
- ui
- bovenkant bolletje

Onderstaand het filmpje voor je, alleen is het versneld opgenomen.
http://www.youtube.com/watch?v=YG8cRvFxbfI
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geheime recept van de Krabburger

Dit recept is heel geheim dus je mag het nooit aan iemand anders geven en zeker niet aan Plankton! Vraag altijd of je vader of moeder wil helpen bij het maken van de Krabburger.

Spullen die je nodig hebt voor de Krabburgers
* 400gr. peulvruchten (bonen)
* twee eetlepels olie
* één ui (gepeld en fijngehakt)
* één teentje knoflook (gepeld en geperst)
* twee eetlepels tomatenpuree
* drie eetlepels groentebouillon
* anderhalve theelepel gemengde kruiden
* zout en peper
* broodkruimels
* één eetlepel bloem
* vier bruine bolletjes
* vier eetlepels ketchup
* één grote tomaat (in plakken)
* plakjes kaas
* augurkjes (het geheime ingredient van Spongebob)
* eventueel mosterd

En nu bakken zoals Spongebob dat doet
* Zet de grill aan en bedek het ovenrekje met aluminiumfolie.
* Laat de peulvruchten uitlekken, spoel ze goed af en zet ze apart.
* Verhit één eetlepel olie in een koekenpan en roerbak de uien en het knoflook in vijf minuten zacht.
* Meng de tomatenpuree met de bouillon en giet dit mengsel erbij.
* Voeg de peulvruchten en kruiden toe en breng het geheel aan de kook.
* Draai het vuur laag en laat het mengsel 8-10 minuten sudderen.
* Neem de pan van het vuur en laat hem afkoelen.
* Mix de inhoud in een keukenmachine totdat er een klonterige puree ontstaat.
* Voeg het broodkruimels toe en meng alles goed.
* Maak hier vier Krabburgers van.
* Haal ze door de bloem en laat ze minstens 30 minuten afkoelen.
* Bestrijk ze met overgebleven olie en leg ze onder de voorverwarmde grill.
* Bak ze drie minuten per kant en laat ze uitlekken op een stukje keukenpapier.
* Snijd de bolletjes open en gril ze kort.
* Bestrijk de onderkanten met de ketchup (eventueel met mosterd) en leg de gebakken Krabburgers erop.
* Bedek die met een schijfje tomaat.
* Schep een kleine lepel gebakken bonen een plakje kaas en de augurken op de schijfjes tomaat en zet de broodjes 2 minuten onder de grill totdat de kaas is gesmolten.
* Leg de bovenkantjes erop en serveer.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.cachehunters.nl/spongebob/recept.htm