ik wil graag mijn eigen popcorn maken maar ik heb geen pofmais kan ik dit maken of moet ik dit echt kopen?

ik wil graag popcorn maken maar heb geen pofmais. Kan ik dit maken of moet ik het kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.5K

Antwoorden (5)

Nee dit moet je wel kopen.
12 jaar geleden
Zonder pofmais kun je geen popcorn maken. Pofmais is gewoon te koop in de meeste supermarkten en ook verkrijgbaar bij de toko.

Hier nog een link voor info over hoe je popcorn maakt:
http://www.mamabende.nl/koken-met-kinderen/popcorn-maken/

Mijn advies is: gebruik een zogenaamde hapjespan, een hoge koekenpan met deksel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan die pofmais gewoon bij de supermarkt kopen. Bij het maken: doe een klont (echte) boter in de pan en blijf schudden/schuiven. Hierdoor komt de boter lekker door al het popcorn heen en voorkom je dat er een verschrikkelijke aanbaklaag op de pan komt. Als dat gebeurd is het echt krabbenwerk. Je moet de pan namelijk wel op "groot vuur" zetten. Als je het gas laag zet, gebeurt er niks.h
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pofmaïs moet je kopen. De pofmaïs die gebruikt wordt voor popcorn zijn de korrels van een speciale variëteit maïs (niet alle gedroogde maïskorrels zijn geschikt voor popcorn).

De droge korrels bevatten van binnen veel vocht - als de korrels verhit (gepoft) worden ontstaat er stoom in de korrel - en worden de korrels als het ware 'opgeblazen'. Ze ploffen open en keren binnenste buiten.

Pofmais is in vrijwel elke supermarkt te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
der is zeker geen speciale maïs nodig om popcorn te maken.je kan van alle maïs popcorn maken.