Hoe kan dit? Pannenkoeken bakken maar blijft plakken aan de bodem van de pan.

Ik ben bezig met pannenkoeken bakken. Maar hij blijft steeds aan de bodem plakken. Het is een anti aanbakpan.
Ik doe het met vloeibare boter op een middelhoog vuur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
34.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet elke keer nadat je een pannenkoek gebakken hebt nieuwe boter in de pan doen, doe je dat al?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat doe ik. Mn broertje is nu om een pakje boter. Mssn helpt dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/bak-pannekoeken.178236
en/of hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/pannenkoeken-hard-bruin-blijven-wit.230187

Antwoorden (6)

over schakelen naar zonnebloem olie ook een scheutje in het beslag
en voor de volgende keer een nieuwe pan kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je met "boter" margarine o.i.d. bedoelt. Dat werkt normaal gesproken prima. Waarschijnlijk is je antiaanbaklaag versleten.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
margarine is niet echt jovel om mee te bakken...
bamibal
12 jaar geleden
Zeker wel, maar natuurlijk niet het met water aangelengde spul dat je op je brood smeert.
Maar gewone margarine, zoals Blue Band, of vloeibare margarine (bak en braad) van bijvoorbeeld Becel zijn zeer geschikt voor pannenkoeken.
Ik denk dat de verhouding van je pannenkoeken mix niet goed is geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je pan is niet heet genoeg, op vol vuur zetten zonder iets erin, na een paar minuten de boter erin, als die gesmolten is de pannenloek mix.
Smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ging ervanuit dat men de pan van het vuur haalt als je er pannenkoekenmix in doet zodra de boter gesmolten is, tenminste zo doe ik het altijd
Het is mogelijk dat de pan met zeep (afwasmiddel) is afgewassen. Dan blijven de meeste dingen plakken aan de bodem van de pan. De pan schoonmaken met veel heel heet water en droogwrijven met theedoek of keukenpapier. Of geen water gebruiken en alleen goed schoonmaken met keukenpapier. Geen schuurmiddel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die van mij dan ook want ze gaan bij mij allemaal de vaatwasser in.
pan goed heet laten worden , kommetje met olie ernaast
even de olie in de hete pan laten rondgaan en weer terug in het kommetje.
Dan beslag in de pan en beslag laten stollen, omdraaien en hetzelfde ritueel
Bronnen: