Kun je marsepein in de supermarkt halen? Bijv. bij de emte of de albert heijn?

Toegevoegd na 7 minuten:
En waar ligt dit dan ongeveer in de winkel? Bij het snoep of ergens anders ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poeh, wat een kennisvraag is dit, altijd al willen weten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neeeee, helemaal de verkeerde richting, in spanje moet je zijn bij de lieve sint in het pakhuis.

Het beste antwoord

Als je 'echte' marsepein wilt hebben moet je niet in een supermarkt zijn maar bij de warme bakker.

De 'echte' marsepein is gemaakt van amandelen en maar beperkt houdbaar, de marsepein uit een supermarkt is gemaakt van peulvruchten met een amandelaroma en is langer houdbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is wat mij betreft het enige juiste antwoord.
Rieneke1
12 jaar geleden
juist, +

Andere antwoorden (11)

Ja. Een maand geleden kon ik dat al halen bij Albert Heijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, al een tijdje verkopen ze in AH
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de hema verkoopt het ook, in repen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij in de supermarkt ( Deen & Albert Heijn ) kan je het het hele jaar halen. Ik denk dat je bij andere winkels ook hebt, en anders bij een snoepwinkel. Omdat Sinterklaas dichterbij komt kan je het nu vast halen in de winkel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazekers. Tegenwoordig vrijwel in elk supermarkt trouwens. Van Dr.Oetker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergens bij het snoep of bak spullen ( bij iedere AH liggen de spullen anders) maar daar heb je van dokter oetker 4 gekleurde staven van marsepein
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op dit moment is er marsepein bij de C1000 te koop in 4 verschillende kleuren het ligt bij de St.Klaas lekkers en bij de Xenos hebben ze het ook te koop bij het etenswaar. Uiteraard is de verse van de banketbakker het lekkerste, maar dan ook meteen het duurste... Mocht je er leuke beesten etc van willen maken en er is ook iemand met een notenallergie dan is fondant (rolfondant ) een goed alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de AH zeker. Vaak is er bij de kassa's een speciaal rek met sinterklaasartikelen (niet vlak voor de kassa's met snoep) Daar kan je het vinden.
En anders even vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, bij AH, Hema en bij nog veel meer winkels.
Je kunt het kopen van Dr. Oetker (3 kleurtjes) Dit kan je dan uitrollen en dingen (zoals cake en taart) mee versieren, of natuurlijk gewoon opeten ;)
Ook kun je marsepein kopen in vormpjes (bijvoorbeeld 'de marepeinen lettertjes' of een staaf van marsepein met chocolade eromheen van AH, of marsepein van de Hema (bijvoorbeeld vorpjes van fruit, of een varkentje)
Rond Sinterklaas kun je in heel veel winkels marepein vinden. In de AH kun je marsepein altijd kopen, of het nu zomer of winter is.

Toegevoegd na 3 minuten:
De marsepein van Dr. Oetker kun je bij bakspullen vinden. De marsepein in figuurtjes kun je bij Ah bij het snoepgoed vinden, bij de andere sinterklaas lekkernijen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij ons bij de emte ligt het bij de bakkerij. gewoon waar je je brood koopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het bij EMTÉ halen; deze liggen in het zelfbakschap. Trouwens niet alleen marsepein, er zijn ook rolfondant en andere versiersels verkrijgbaar.