hoe maak ik :hummeke:soep ik weet niet hoe het geschreven word ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

http://heteverloo.hyves.nl/album/60190736/Hummekessoep_filmpje/nxJ91dNH/video/1215098866/0/DQOa/?pageid=5TWJ0FD9XV0O0SSWS

Hierboven zie je een filmpje hoe het gemaakt wordt.

Het is een heel simpele soep. Je hebt nodig;

600-700 gr. klapstuk en 1 ongerookte -of verse worst,
4-5 grote aardappels,
1 grote prei,
3-4 maggiblokjes,
1 kilo snijbonen,
1 pakje verse soepgroenten,
zout, nootmuskaat.

Breng het vlees in een grote pan in ruim water met zout aan de kook. Schep er tussendoor het schuim vanaf met de schuimspaan.
Voeg er de gesneden snijbonen (de humkes)aan toe met wat peper en laat dit 1 uurtje zachtjes koken met het deksel op de pan.
Doe er dan de in ringen gesneden prei en de in kleine blokjes gesneden aardappel en de soepgroenten bij.
Alles weer aan de kook brengen en wer een uur zachtjes koken.
Daarna het vlees uit de pan halen , in stukjes snijden en weer toevoegen. Naar smaak de maggi en de nootmuskaat toevoegen.

Dit is een typisch Twents streekgerecht en wordt daar nog steeds veel gegeten.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het is ontzettend lekker .

Andere antwoorden (3)

Bedoel je humkessoep? Hier is een recept:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
humkessoep

Toegevoegd na 33 seconden:
ZO schrijf je het op smulweb vindt je hier veel recepten over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Humkessoep.

Ingrediënten :

400g runderpoelet
zout
peper
500g sperziebonen
250g witte bonen (uit te dik geworden sperziebonen of een blik)
1 kleine selderijknol
2 aardappelen
1 prei

Bereidingswijze :

Doe het vlees met 1 ½ liter koud water en wat peper en zout in een pan en laat dit op een lage hittebron 2 uur trekken. Maak de sperziebonen schoon en breek ze in stukken. Maak de selderijknol schoon en snijd deze in kleine blokjes. Schil de aardappelen en was ze. Als u witte bonen uit blik gebruikt laat deze dan uitlekken. Doe de sperziebonen en selderijknol bij het vlees in de pan. Als er witte bonen uit dik geworden sperziebonen wordt gebruikt, voeg dan deze ook toe. Rasp de aardappelen boven de pan. Laat de soep 30 minuten zachtjes koken. Maak de prei schoon en snijd deze in dunne ringetjes. Voeg op het laatste moment de prei toe en ook de witte bonen, als ze uit blik komen.

Deze soep werd en wordt nog wel gemaakt van de laatste groenten die op het land staan. Eet deze soep als maaltijd.