Wat is lekker bij drumsticks?

Heb ze vanmorgen uit de vriezer gehaald. Meestal eten we ze met frietjes, maar dat wil ik nu niet. Heeft iemand een ander idee? (geen gekookte aardappelen of rijst)

Toegevoegd na 12 minuten:
De drumsticks zijn al gemarineerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
38.6K

Het beste antwoord

De gemarineerde drumsticks laat ik altijd een uur sudderen in de pan. Dan valt het vlees van het bot en het blijft lekker sappig. Daarbij eet ik meestal verse worteltjes en aardappelpuree. Lekker zacht van smaak bij de gekruide drumsticks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Toch rijst, maar dan in de vorm van risotto. Risotto met paddestoelen combineert uitstekend met kip!
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Risotto is lekker, maar is het niet heel moeilijk om klaar te maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook zakjes te koop van Grand d'italia, daar hoef je alleen water bij te doen :) Ook lekker!
Aardappelkroketjes, röstirondjes, Pomme duchesse..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rösti
Heb er eigenlijk niet meer over te zeggen, maar moet minimaal 10 tekens gebruiken
anneliez
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
ja probeer maar eens een antwoord te geven van 1 woord, kleiner dan 10 letters.
Is waarschijnlijk om antwoorden als": ja of nee te voorkomen
die gekruide kriel aardappeltjes, die zijn er heerlijk bij. wij eten ook altijd di dingen erbij en je hoeft ze alleen in de pan te bakken veel makkelijker dan di risotto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind zelf die pofaardappelen van CelaVita heel lekker, lekker makkelijk even in de magnetron en klaar. ( zit al heerlijke yoghurtsaus bij )

En anders gewoon een keertje een lekkere rauwkost salade of andersoorts en de aaardappels/rijst overslaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gekruide oven aardappelpartjes;

Lekker snel en makkelijk. Ik schil ze niet, maar boen ze wel goed schoon.
Ik snijd ze in de lengte in vieren (partjes dus) en doe ze in en ruime kom. Dan sprenkel ik er wat olie over en pluk wat rozemarijnnaaldjes van een takje af die ik wat hak als het lange naaldjes zijn. Je kunt ook perfect droge rozemarijn gebruiken of de nieuwe aardappelkruiden die in een molentje zitten (Verstegen) hier zit zeezout bij.
Ik hussel alles door met mijn handen en stort de aardappels dan op een met bakpapier uitgelegd bakblik.
Bak ze in een voorverwarmde oven van 200 graden C.
In 30-45 min. zijn ze heerlijk knapperig en goudbruin. Ligt eraan hoe goed je jouw oven kent. Ik heb een hete Turbo stand en bij mij zijn ze dus in 30 min. klaar. Gewoon na een half uurtje even kijken of ze al bruingenoeg zijn.
Vlak voor het serveren ( evtl. even uitlekken in een vergiet met keukenpapier) maal je er wat zeezout over en hussel ze even door.
Heerlijk met kip en een gemengde frisse groene salade of met doperwtjes en appelmoes.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmm, water loopt me in de mond
Ik zou gaan voor stukjes rauwe selderij en blauwschimmelkaassaus. Chickenfingerlickinggood!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krieltjes (met schil) met rozemarijn, zeezout en knoflook, even in de oven, is heerlijk bij drumsticks! je kan het met bijna elke groente wel combineren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Tarly en piri-piri saus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt drumsticks ook goed eten met brood en een salade
erbijof groenten.
12 jaar geleden
Heb je weleens bulgur overwogen? Ik vind het een makkelijk te bereiden, niet naar rijst smakende vervanger voor rijst. Eventueel kun je er tabouleh van maken:

- 100 g fijne bulgur (bij natuurvoedingswinkel, Turk of Marokkaan)
- flinke bos peterselie
- bosje munt
- 250 g smaaktomaten
- 1 kleine ui
- 1 citroen
- goede olijfolie
- peper, zout

Doe de bulgur in een kom en giet hierover 1 kop koud water. Laat een uurtje afgedekt staan en roer door. Houd vier partjes tomaat en vier takjes peterselie apart voor de garnering. Snipper de ui, hak de rest van de peterselie en de muntblaadjes en snijd de overige tomaten in kleine stukjes. Meng alles door de bulgur. Pers de citroen uit en klop het sap door 0.5 dl olijfolie. Roer ook dit mengsel door de bulgur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt wel lekker! Bedankt.
Wortels en roerbakgroente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm wel erg groentig
APPELMOES!! Dat is echt heerlijk bij drumsticks. Als je alleen appelmoes niet genoeg vind kun je er altijd gebakken aardappeltjes bij maken.. Altijd lekker. Ook een slaatje erbij is erg lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drumsticks doe ik altijd in de oven (is minder vet) en vaak doe ik er rijst bij maar je kan ook aardappelpuree maken samen met worteltjes erg lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nasi met cashewnootjes en pittige drumsticks.

Toegevoegd na 35 seconden:
http://www.smulweb.nl/recepten/1394105/Nasi-met-cashewnootjes-en-pittige-drumsticks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker, maar wel rijst...Toch een plus hoor!