Kun je poedergelatine, glucosestroop en glycerine gewoon in de supermarkt kopen?

Ik heb het nodig voor het maken van fondant voor een taart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.4K

Antwoorden (4)

Gelatine wel, in ieder geval de bladgelatine, maar poeder kunnen ze ook hebben. Glycerine moet je voor bij de apotheker of drogist zijn. Glucosestroop zou ik niet weten, misschien kun je zelf suikerstroop maken (want dat is het volgens mij)
anneliez
12 jaar geleden
In horecaspeciaalzaken kan je het natuurlijk krijgen maar ook als particulier hoef je niet achter het net te vissen. Veel kookwinkels verkopen ook ingrediënten die je niet interessant zijn voor supermarkten maar die wel steeds genoemd worden in recepten en in kookprogramma's op tv. Niet echt concurrerende prijzen, maar wel op voorraad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bladgelatine heeft elke supermarkt bij de bakproducten liggen. Poedergelatine werkt in elk geval beter bij fondant vanwege het vochtgehalte en de binding, maar niet elke supermarkt heeft deze doosjes. Glycerine heeft iedere apotheek.

Glucose is hetzelfde als druivensuiker en glucosestroop kan je hiervan ook zelf maken. Je smelt daarvoor 250 gr. druivensuiker met 15ml. water in een pan met dikke bodem. Roer zacht en werk alle harde stukjes aan de kanten weg. Is alles opgelost, stop dan met roeren en breng de inhoud aan de kook. Laat 30 tellen doorkoken.
Doe de stroop dan in een brandschoon potje, sluit het goed af en bewaar zo je voorraadje.

http://www.taartendecoratie.nl/category.php?id_category=122

Kijk eens op deze site. Ik bak zelf erg veel en ze zijn niet duur. Alles onder één dak vind ik erg handig vanwege de verzendkosten. Ik bestel meestal meteen een voorraadje.

Toegevoegd na 9 minuten:
Op de site zie je in de linkerkolom staan; " ingrediënten en smaakstoffen'. Hier staan ook poedergelatine, glucose en gycerine te koop.
amc
12 jaar geleden
Poedergelatine kun je wel kopen bij de Makro, maar dat is een grote doos van ongeveer een kilo.