hoeveel gram is een ei?

zonder schil dan he

Toegevoegd na 1 uur:
een middel groot ei, van een kip. eentje die je gebruikt bij het bakken van bijv. een cake. op school werk ik met pakken met heel ei (net als een melk pak) al die recepten zijn er op aangepast dat je bijvoorbeeld 30 gram heel ei nodig hebt. maar thuis heb ik niet van die pakken maar werk ik wel met die recepten. vandaar dat ik wil weten hoeveel: een middelgroot ei weegt van een kip.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
40.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze vraag is geen eenduidig antwoord te geven. Om wat voor ei gaat het (kip, mus, krokodil, schildpad)? Hoe groot is het ei (kan per ras/soort zelfs verschillen)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat mijn antwoord naar hier is verplaatst, maar dat daarmee de reacties erop verloren zijn gegaan. Ook een 'gewoon ei', zoals je in de reacties al zei, kan je in verschillende maten kopen. Je hebt kleine, middel, maar ook grote eieren. Je zult je vraag toch echt moeten verduidelijken of herformuleren om een fatsoenlijk antwoord te kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met je eens dat de vraag beter kan worden uitgebreid, maar ook zonder uitbreiding kan je een algemeen antwoord geven.

Het beste antwoord

Ik ga er vanuit dat je het voor een kippenei wilt weten en niet voor een struisvogel.

Allereerst kun je kiezen uit diverse groottes. Eieren zijn verkrijgbaar in de maten S (eieren met een gewicht minder dan 53 gram) tot en met XL (zeer grote eieren met een gewicht meer dan 73 gram).

Dit gewicht is inclusief schaal, maar dat is ook het gewicht dat je doorgaans aanhoudt. De schaal zal enkele grammen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
NB. Een struisvogelei weegt ongeveer 1,5 kg.

Toegevoegd na 5 minuten:
Algemene maten die je kunt aanhouden (hierop wordt de klasse namelijk bepaald):

S = 50 t/m 53 gram
M = 53 t/m 63 gram
L = 63 t/m 73 gram
XL = meer dan 74 gram
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De standaard maat die er voor gebruikt wordt ( door o.a. de Nederlandse voedingsmiddelentabel) is 60 gram voor één ei.