Hoe maak je spacecake?

Ik en een vriend willen het proberen, maar hoe maak je het eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Antwoorden (4)

De werking van spacecake is dat de gevoelens vele malen sterker worden en men stoned of high wordt. Daarom is het sterk af te raden in een depressieve bui spacecake te nuttigen. Het kan twintig tot negentig minuten duren voordat de spacecake zijn werk doet!

Ingredienten voor de spacecake:
- 200 gram bloem
- 200 gram zachte boter
- 8 gram wiet (geen 1 persoons cake dus)
- 3 eieren
- 1 Zakje bakpoeder
- 1 Zakje vanillesuiker
- Snufje zout
- Klein scheutje melk
Verkruimel de wiet en haal de grote blaadjes en alle takken eruit.
Meng alle ingredienten door elkaar met een electrische mixer. Als laatste de wiet toevoegen,
Goed op kloppen tot het een luchtig mengsel is.
Spacecake massa in een ingevette cakevorm gieten en 1 uur op 180 graden in de oven.
Cake laten afkoelen dan pas kan je hem mooi uit de vorm halen, en smullen maar!

Spacecake bakken met wietboter, Ingrediënten:
1 pak cakemeel
200 gram wietboter (zie recept wietboter)
200 gram suiker
1 zakje vanille suiker (of geraspte citroen schil)
3 eieren
50 ml. melk (ongeveer 4 eetlepels)
1 cakevorm

Bereiding van de spacecake:
Zorg dat alle ingrediënten op kamer temperatuur zijn. Verwarm de over voor tot 160 graden.
Vet de cakeschaal in met boter en gooi er een beetje cakemeel tegenaan.
Doe de boter, suiker en vanillesuiker in een kom en mix tot een lichtgekleurde romige massa.
Mix de eieren er één voor één doorheen. Na het laatste ei nog 5 min. mixen in mixer met hoogste stand.
Voeg dan langzaam de cakemeel en de melk toe en mix tot het glad is. Doe dan de beslag in de bakvorm en strijk de bovenkant glad. Bak de cake circa 1 uur en 15 min. gaar en goudbruin.

Als je met een sateprikker (of ander dun scherp voorwerp) in het midden van de cake prikt en de prikker komt er schoon uit, dan is de cake ok. Laat de cake dan een minuut of 5 afkoelen en haal de bakschaal er af (of haal de cake er uit). Laat de cake verder afkoelen, en dan lekker smullen van je spacecake.
Na het eten van een plak spacecake wordt je als ongeveer na een uurtje en een half stoned.
Het effect kan wel tot 3 uur lang daarna doorgaan.
Heb je nog geen ervaring in het eten van spacecake? Neem dan niet teveel in één keer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het smaakt gewoon naar cake , ik zou echter geen 8 gram wiet gebruiken, dat is wel een beetje veel. Ik zou beginnen met uit te rekenen hoeveel plakjes je van de cake wil snijden en dat vermenigvuldigen met 0.3 gram. Dus haal je 10 plakjes uit je cake zou ik er niet meer dan 3 gram ingooien. Het is namelijk met roken zo dat als je voelt dat je genoeg hebt je de joint op de asbak kan leggen. Als je met eten genoeg hebt en de cake moet nog half verteerd worden dan kan je je behoorlijk naar gaan voelen. Dus echt niet gelijk beginnen met 8 gram.
Verder een + voor dit antwoord :-)
Spacecake maken.

Ingrediënten voor het recept.

De benodigde ingrediënten voor Spacecake zoals wij dit hierlangs beschrijven. Natuurlijk aan u de keus hiervan af te wijken.

250 gr cake meel van Honig

200 gr boter

200 gr suiker

3 eieren

4 eetlepels melk

2 zakjes vanillesuiker

klein beetje zout, ongeveer 1/3 theelepel

4 tot 5 gram wiet, normale sterkte

Cakevorm 2 liter ( � 28 cm)

Natuurlijk is het belangrijk dat u over alle ingrediënten beschikt welke u nodig heeft om Spacecake te maken.

1. Dit is een basisrecept voor spacecake op basis van kant en klare cakemeel. Elk merk kant en klare cakemeel kan worden gebruikt, als je het recept maar volgt wat op de verpakking staat.

2. Eerst verwerk je de wiet. Doe de boter in een kom en smelt de boter door het kommetje in heet water te zetten. Vergruis de wiet en roer deze vervolgens door de warme boter.

3. Laat het wiet/boter mengsel een tijdje in het hete water staan en laat het vervolgens afkoelen tot het net niet meer vloeibaar is.

4. Bak vervolgens de cake volgens het recept op het pak en vergeet niet de vorm met boter in te smeren en daar nog meel over heen te stuiven.

5. Een mislukte spacecake is zonde van de wiet, dus probeer eerst dit basisrecept uit voordat je gaat experimenteren.

Let op: voor het gebruik van wiet dient u 18 jaar of ouder te zijn. Wanneer u de spacecake wilt nuttigen is het aan te raden vooraf goed gegeten te hebben zodat het niet te zwaar valt.

Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.receptenstad.nl/nagerechten/spacecake.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dat willen we!
Het beste resultaat krijg je als je "wietboter" maakt.
Dan kan je gewoon elk recept gebruiken en genruik je die boeter.

Neem per persoon een halve tot een hele gram wiet.( of +/- 10 gram voor een cake)
Maak dit helemaal fijn, en meng dit met +-200 gram gesmolten roomboter, in een pannetje.
Laat dit geheel ongeveer 20 minuten in een grotere pan met kokend water staan.(au-bain marie)
Giet nu de vloeibare boter door een fijne theezeef, zodat de restjes wiet er uit gezeefd worden. De THC is nu geheel opgelost in de boter zodat we "het groene restje" niet meer nodig hebben.( Als je twijfeld aan mijn verhaal mag het ook gewoon erin laten, maar dit zal de smaak niet ten goede komen.
Laat nu de boter weer stollen in de koelkast.
Als de boter weer hard geworden is, dan is ze klaar om verder te verwerken in een recept.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan kant en klaar cakedeeg uit de supermarkt kopen en het erbij doen.
De wiet werkt vooral in combinatie met vet als oplosmiddel. Vandaar ook de boter.
Het heeft ook een speciale geur als het gebakken is, best gewoon met vanillesmaak, chocolade en wiet is geen lekkere combinatie.