In de delicious stond een heerlijk recept van hazenpeper met sinaasappel, helaas ben ik dit kwijt. Wie kent het en wil dit delen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (1)

Dit recept is niet van Delicious, maar is zeker de moeite waard.

Hazenpeper met sinaasappel.

Snij het vlees in kleine stukken.
Laat het vlees 2 dagen marineren, regelmatig keren.
Haal het vlees eruit en droog het goed af.
Was 1 sinaasappel en rasp de schil.
Wentel het vlees door de bloem.
Leg de spekjes en het vlees op een groot stuk aluminiumfolie.
Strooi er zout, peper en geraspte sinaasappelschil over.
Maak de sinaasappels schoon, verwijder al het wit.
Snijd ze in plakken en leg ze op het vlees.
Roer de fijngesneden ui door de room, voeg er de preizelbeerengelei bij 3 gekneusde jeneverbessen en de bouillon.
Giet over het vlees.
Sluit de folie stevig.
Plaats in een voorverwarmde oven laat 90 minuten braden.
Open de folie, en doe de jus in een kommetje en roer alles goed samen.

Ingredienten:
Voor de marinade, 3 uien, 2 laurierblaadjes, 500 cl karnemelk.

1 kg haas
1 eetlepel boter
200 gr spekblokjes
3 uien
2 eetlepels bloem
125 cl zure room
3 sinaasappels
1 eetlepel preizelbeerengelei
3 jeneverbessen
1 kop bouillon

Toegevoegd na 35 seconden:
http://www.denhutsepot.be/recepten/wildgerechten/hazepeper_met_sinaasappelen.html