Ik moet voor het eerst gaan koken, welk basis recept kan ik het best kiezen?

Mijn vader is met het geweldige idee gekomen dat ik 1x per week mag gaan koken, mijn kook kwaliteiten zijn zo ontwikkeld dat ik met moeite een ei kan maken.

Wel gerecht kan ik maken, waarbij niet al te veel mis kan gaan en nog enigszins ergens naar smaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Het beste antwoord

Pasta is niet zo moeilijk, roerbakgroente erbij. misschien een van de heinz pasta-sauzen.. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Tosti! Ik eet elke dag zeker wel 2 tosti's :P Je kan de tosti er wat luxer uit laten zien. Of je doet worst in de tosti, en stopt hem dan zo in het tostiapparaat. Of je doet kruiden op de tosti. Een tosti is simpel maar heerlijk :P Er kan moeilijk veel misgaan met een tosti. tenzij je hem laat aanbranden. Je kan hem steeds controloren en omdraaien in het apparaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft een eigen smaak. Ik vind het inderdaad "erg lekker". maar niet iedereen denkt er hetzelfde over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat het bureau voor de voedselvoorlichting of hoe die tent ook heet, niet horen! haha.
Stamppot met rauwe andijvie is erg gemakkelijk. Om te voorkomen dat de aardappelen mislukken, koop je een zak geschilde, voorgekookte aardappelen. Deze kun je in de magnetron geheel gaar maken, de exacte tijd staat op de verpakking. Melk warmen (magnetron) en de aardappels met een scheutje warme melk tot puree stampen. Rauwe andijvie erdoor en klaar is kees! Als klap op de vuurpijl kun je er een rookworst bij serveren. Gewoon de worst met plastic en al in een pannetje water verwarmen. (niet laten koken, maar wel een tijdje doorwarmen) Geweldige winterkost, supersimpel en altijd een succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel even het plastic van de worst verwijderen voor opdienen. Enneh, zout en peper op tafel zetten, zodat men zogenaamd "naar smaak" kan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van conimex hebben ze maaltijdpakketten waar je alleen groenten en vlees hoeft toe te voegen, het recept staat duidelijk op de verpakking, is makkelijk en erg lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee zielen...........
Mijn zoons kiezen altijd voor een ' wereld gerecht' op de verpakking staat exact hoe je alles moet doen, en je zet iets bijzonders op tafel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die zijn inderdaad ook erg lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan leer je niet echt koken vind ik....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is 'echt' koken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt koken, is geen gebruik maken van pakjes. Als je wilt leren koken, moet je daar niet mee beginnen. Er zijn veel wereld gerechten die zo makkelijk zelf te maken zijn en zoveel lekkerder...
Koop een simpel kookboekje voor beginners. Ga erin neuzen en probeer af en toe eens wat uit. Zo krijg je meer lol in koken en dat is uiteindelijk toch wel de bedoeling, althans: het zou leuk zijn als je er plezier in krijgt, naast het feit dat je leert koken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stampot boerenkool, van andijvie of wat je maar lekker vindt. Bij andijvie kan je de groente zelfs rauw toevoegen aan de gestampte aardappelen als je die niet wilt koken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook een maaltijdsoep maken, die kan eigenlijk niet aanbranden ;) Voor het gemak zou je bouillon uit een glas kunnen nemen, deze heb je met rundvlees, kip en tomaat. Variëren met soepgroenten en een handje met rijst of eventueel macaroni en je hebt een maaltijdsoep. Lekker met stokbrood erbij en klaar! Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook eens gaan kijken op dagelijkse kost van Jeroen Meus.
Hij legt het stap voor stap uit.
Zoek bij recepten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan heel makkelijk Nasi maken. Er staat bij de versafdeling van de supermarkt, vaak zo'n bak kant en klare nasi. Die zijn best te eten en goedkoop ook. Je hoeft het alleen op te warmen. Maak lekker wat salade erbij en een paar sateetjes uit het vriesvak en klaar is Jenz:)

Wat ook kan is een pasta schotel, simpel en lekker. Je koopt een pakje pastaschotel mix van knor of honig. kijk even op de verpakking wat je nog meer nodig hebt. Gooi alles bij elkaar in een ovenschaal bedek het met kaas en je gooit hem in de oven. Dan maak je ondertussen wat salade en drie kwartier later kan je aan tafel.

Succes! en eet smakelijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snelle pasta;

Neem een hoge of grote pan en doe er een flinke laag water in . Breng aan de kook en als het water flink borrelt doe je er een beetje zout in en een scheutje olie (dan plakt hij niet zo aan elkaar. Doe er dan de pasta zoals spaghetti in. Als hij zachter wordt kan je hem met een lange vork of lepel wat roerend onder water duwen. Zet het vuur half hoog maar het water moet wel blijven bewegen. Laat zolang koken als op de verpakking staat.
Giet hem dan in een vergiet en spoel er wat warm water over. Schud daarbij de vergiet even open neer zodat de spaghetti of andere pasta beweegt en doorgehusselt wordt.
Intussen heb je in een koekenpan wat olie verhit en hierin
een uitje met uitgeperste knoflook gebakken, en er even wat hamblokjes bij mee gebakken. Of je kiepert er een pakje voorgesneden macaroni groenten bij die je een paar minuten meebakt. De groente mag wat knapperig blijven, gewoon af en toe even proeven of die zacht genoeg is. Doe er dan een pot pastasaus bij en laat even warm worden. Op de borden komt dan spaghetti, de saus erover en wat geraspte kaas erover gestrooid.

Een goede tip nog; kijk eens op deze site. Hij heet koken voor klunzen en hier wordt alles heel begrijpelijk uitgelegd en er staan simpele gerechten op die een kind nog kan maken, want iedereen kan koken. Degene die zegt dat die het niet kan, heeft er meestal geen zin in. Als je kunt lezen, kan je ook koken!(^0^).

http://home.12move.nl/~sh365555/kookboek_index.html

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je een grote pot pastasaus neemt, kan je alles misschien beter in een hogere hapjespan of in een braadpan maken. In een koekenpan kan je bijv. een blikje tomatenpuree met een beetje water bij de groenten doen en de inhoud dan door de pasta roeren. Dit gaat goed bij ellenboogjes macaroni. Lekker fris is het dan om er wat augurk in blokjes koud door te roeren op het laatst. Je moet er dan wel wat Italiaanse kruiden of een zakje kruidenmix voor macaroni doorroeren tijdens het bakken van de groenten.
amc
12 jaar geleden
Pasta met saus is super simpel.
Ingrediënten (2 en 4 personen):
- 1/2 blik(ken) tomatenblokjes (verkrijgbaar in de supermarkt in een blikje bij de wereldgerechten afdeling)
- 1 prei
- 1 of 2 paprika's
- bakje champignons
- pakje spaghetti
- zonnebloem/olijfolie
- zout, peper, italiaanse kruiden.
Optioneel om bij te serveren:
- olijven
- zongedroogde tomaatjes
- plakjes mozzarella

Handleiding voor dummies:

- Zet een pan met heet water op hoog vuur (hou het in de gaten)
- Snij de paprika in blokjes
- Snij de champignons in schijfjes
- Snij de prei in schijfjes (tot aan het donkerdere gebied)
tip: voor overzicht kun je de al gesneden groente in een bakje doen.
- Het water zal nu ongeveer wel koken (dwz. het bubbelt enthousiast :p) Doe de pasta in de pan (je kunt het breken voor kleinere stukjes, of een bosje vasthouden, midden in de pan zetten en het loslaten zodat het naar alle kanten valt.
- zet het vuur van de pasta een beetje zachter (medium gas) Let op! Zet de timer op ongeveer 8-10 minuten.
- pak een wokpan/koekenpan en doe er een beetje olie in.
- Zet het vuur onder de wokpan bijna helemaal open en bak de paprika, champignons en prei voor ongeveer 5-7 minuten (roer regelmatig want anders wordt het zwart!)
- Zet het vuur van de wokpan laag
- Misschien is je pasta nu wel klaar, haal een stukje spaghetti uit de pan met een vork of roerspaan en eet het op. Is het zacht en kun je goed doorbijten? Dan is het goed, zo niet wacht 1 of 2 minuutjes.
- Giet de pasta af, het makkelijkste is om het in een vergiet te gieten dat je in de gootsteen hebt staan. Laat het goed uitlekken.
- Goed, weer terug naar de saus. Trek het/de tomatenblik(ken) open en giet deze bij de groente.
Laat het geheel al roerend warm worden op laag vuur.
- Ondertussen doe je een snuf zout bij de saus (als je een zoutmolen hebt kun je het best er een draai of 7 aan geven), proef met een lepeltje of het zout genoeg is (anders kun je er een klein beetje water bij gooien om het minder zout te maken.
- Doe er een beetje peper in en een theelepeltje italiaanse kruiden, strooi dit wel goed over de saus, niet op een plek anders wordt het vies.
- Nu is de saus klaar, je kunt de pasta bij de saus gooien en zorgen dat de saus goed met de pasta mengt; zo neemt de pasta goed de saus op.
- Roep de cavalerie maar aan tafel, want je gerecht is klaar. (vergeet niet het vuur onder de wokpan uit te zetten 8-))
Ik hoop dat het duidelijk is.