Kan je deze hazelnoten eten en op welke manier kan je ze veilig eten?

Kan je ze rauw eten of moet je ze eerst verhitten of anderszins bewerken? Of moet je ze juist niet verhitten?

Het zijn niet de gewone soort. Ze zitten met een heleboel nootjes bij elkaar in de buurt, in een soort hoes met heel veel 'tentakels'.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plaatje ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze er zo uit zien als die op de foto van jelle, dan zijn het de gewone hazelnoten. Die 'tentakels' zijn de kelkbladeren van de bloemen, waar de hazelnoten uiteindelijk uit groeien. bij hazelnoten uit de winkel hebben ze de kelkbladeren eraf gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kelkbladeren bij gewone hazelnoten zien er toch heel anders uit? Zoals dit tpch? http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/1b97ba0f794b4e76b6ccac1291181b6caGF6ZWxhYXJfdnJ1Y2h0ZW4uanBn.jpg
Of zijn dát die dan juist niet de gewone hazelnoot maar een andere soort?

Antwoorden (4)

Hazelnoten kan je gewoon rauw eten., Wel even pellen wat het huidje is te hard voor je tanden.

Je KAN ze wel roosteren. Maar nodig is het zeker niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb je deze gevonden?:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle hazelnoten kan je gewoon eten, deze dus ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon eten. Ik gebruik gewoon mijn tanden. Himmm lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, kan je zeker eten! Om de beste smaak te krijgen kan je ze het beste een paar (2 of 3) weken laten drogen. Dat kan door ze in een netje op te hangen, maar ook door ze naast elkaar te leggen op een goed geventileerde ruimte.

Noten die nog nat zijn hebben een bittere smaak en voelen qua structuur niet fijn aan wanneer je zet eet.