wie weet er een recept in het nederlands voor de "my little cupcake mold"?

Wie weet er nu een lekker recept hiervoor?
En evt voor de dip?
Het allerliefste in het nederlands.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (3)

"My little cupcake mold", is volgens mij geen bestaand recept. Het betekent zoveel als "mijn kleine cupcakes bakvormpje'. Een mold is een flexibel vormpje zoals die tegenwoordig van silicone te koop zijn. Je hebt nl. ook van die silicone vormen met kleine verdiepinkjes erin voor mini cupcakes. Ook heb je losse kleine siliconevormpjes.

Het beste basis beslag voor cupcakes is dit;

Doe in een kom 125 gr. zachte roomboter en 125 gr. witte basterdsuiker en 1 zakje vanillesuiker. Zet de mixer erin en mix enkele minuten tot je de suiker niet meer voelt en hoort. Doe er 1 ei bij (op kamertemperatuur) en mix verder totdat het ei helemaal is opgenomen. Doe er dan een 2de ei bij en mix tot alles wit en cremig is. Hoe langer je mixt, hoe luchtiger het deeg.
Zeef nu in een andere kom 125 gr. bloem en 2 theel. bakpoeder en roer dit kort door elkaar.
Doe nu lepelwijze steeds wat bloem bij het boter/eieren/suikermengsel en mixhet er kort door. Wordt het te dik, doe er dan een lepel melk bij en daarna weer de bloem. Je kan er 2-4 el. melk bijdoen in totaal. (Ik heb ook weleens pina colada erdoor gedaan toen ik geen melk in huis had, was ook erg lekker).
Je kunt er ook sinaasappelsap doordoen en geraspte sinaasappelschil bijv.
Vul nu de vormpjes voor 3/4 met het beslag en bak ze in de voorverwarmde oven bij 200 graden ca. 20 min.
Deze hoeveelheid is goed voor 24 mini vormpjes of 12 gewone maat cupcakes.

Voor een lekkere vanille-sinaasappelfrosting (zo'n toef bovenop);

Meng in een grote kom een 250 gr. bus poedersuiker, 100 gr. zachte boter en 200 gr. Monchou. Mix dit goed en voeg er 120 ml. geklopte slagroom, vanilleextract en 1 eetl. sinaasappelsap en 1 theel geraspte sinaasappelschil bij.
Doe er meer slagroom bij als je de topping steviger wilt maken. Laat 10 min. opstiven in de koelkast/

Als de cakejes afgekoeld zijn, kan je ze mooi versieren met de topping die je in een spuitzak gevuld hebt met een kleine tip.
amc
12 jaar geleden
Zie http://joligateaux.blogspot.com/2010/11/creatief-met-cake.html .
Op die site http://joligateaux.blogspot.com/2010/12/my-little-cupcake-pop.html kun je nog veel meer vinden over het maken ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per toevallig heb ik gisteren bij Xenos 'n boekje zien liggen voor recepten voor cupcakes daar stonden zowel de zoete cakejes in als ook hartige recepten. Ik dacht dat de prijs rond de 4 euro was. verder zou je ook op internet kunnen zoeken voor de recepten van muffins. Veel plezier en smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij bedoelt ze niet de "gewone" cupcakes maar de minicupcakes (vaak bolletjes) die je op een stokje doet en waar je dan een soort van lolly van maakt.