Wat wordt bedoeld met de troffel en de baksteen in dit Franse filmpje over het vouwen van filodeeg?

http://www.youtube.com/watch?v=8iFJOEzbeS0&feature=player_embedded#!

Toegevoegd na 31 minuten:
M.a.w. wat zij zegt hier over de troffel en de baksteen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

In het Frans heet filodeeg namelijk; 'feuilles de Bricks".
Het heeft niets anders te maken met de baksteen dan alleen de naam. In het Frans heet een baksteen ook namelijk 'bricks'. Ik neem aan dat het een soort grapje is dat ze de baksteen erbij leggen of omdat de oppervlakte van de steen op het deeg lijkt (als je tenminste een witte steen hebt) :)
amc
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Ze zegt niet meer dan dat les feuilles de Bricks niets te maken hebben met de steen, want die is niet rond, niet transparent en massiever dan de velletjes deeg. Ook de troffel heb je bij deze 'bricks' niet nodig in tegenstelling tot de echte stenen. Verder legt ze dan uit dat je voor triangels(driehoekjes) voor de beste hapjes nodig hebt;
velletje deeg, ei, ham, geitenkaas (je ziet dat dat riekt)en geraspte Emmentalerkaas.
amc
12 jaar geleden
Oh ja, spinazie vergat ik nog.(^-^)