Wie kan mij wat meer vertellen over de houdbaarheid van de gewone huis- tuin- en keukenchampignos?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (4)

echt vers uit de winkel of bij de groenteboer vandaan max 1 week in de koelkast, mits droog en zoveelmogelijk in het donker weggezet. Als jij ze schoonwrijft met keukenpapier zonder water en eventueel gesneden invriest dankan je ze een paar maanden goedhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik champignons het liefst zo vers mogelijk. Bewaren kan in de koelkast (bij voorkeur in de groentelade). Ze behouden hun kwaliteit het best bij een temperatuur tussen de 4° en 7°C. Ze zijn dan minimaal 3 dagen houdbaar. Het beste is om de champignons in de verpakking te laten waarin ze verpakt zijn. Als ze los zijn, doe ze dan niet in een gesloten plastic zak. Dit verstikt de champignons waardoor ze vochtig en lelijk worden. Een papieren zak of een droge theedoek kan wel. Bewaar champignons niet bij sterk ruikende groenten zoals prei en ui. Champignons nemen namelijk gemakkelijk geurtjes over. En bewaar ze ook niet bij fruit, want dan zullen de champignons sneller verouderen."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Champions zijn het lekkerst als ze nog heel erg vers zijn.
Bewaar ze altijd in de koelkast, anders worden ze bruin:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt paddenstoelen het beste zo vers mogelijk gebruiken. Bewaar paddenstoelen in de groentelade van de koelkast, paddenstoelen behouden hun kwaliteit het best bij een omgevingstemperatuur tussen de 4°C en 7°C en zijn dan 3 dagen houdbaar. Het beste is om de champignons in de verpakking te laten waarin ze verpakt zijn. Indien het losse paddenstoelen zijn is het beter om ze niet in een plastic zak te bewaren (dit verstikt de champignon, ze worden dan vochtig en lelijk. Beter is het om een papieren zak te gebruiken of ze in een droge theedoek te leggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Champignons nemen snel geuren over. U kunt ze beter uit de buurt van knoflook of uien bewaren.