Is het kruisbesmettings verhaal van vlees ook op vis van toepassing?

Het is bekent dat je b.v geen kip mag snijden op een snijplank waar b.v rundvlees op is gesneden.

Is dat ook zo met vis?
B.v met zalm en tonijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Zolang alles wat je snijdt daarna goed verhit wordt in de pan, dan maakt het helemaal niet uit dat je kip en andere dingen op dezelfde plank hebt gelegd.

Buiten dat kan kruisbesmetting bij alle levensmiddelen gebeuren. Zo gauw er bacteriën van het ene product op de snijplank terechtkomen, kunnen ze daarna gewoon op het volgende product terechtkomen.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste is om minimaal 2 snijplanken te hebben. Een voor groente, brood en fruit en een voor alle andere producten. voor de laatste geld, dat deze goed afgewassen kan worden. Dus een van kunststof bijvoorbeeld.