Leuk recept met Kokosboter/vet?

Heeft iemand misschien een leuk recept met Kokosboter? Ik had dit nodig , om met een vriendin een paar keer te experimenteren met maskertjes etc. Maar ik heb nog een stuk over, kan ik daar iets lekkers mee bereiden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (3)

Een makkelijke:

Pannenkoek
Ingedriënten:
500g bloem (zelfrijzende voor luchtige pannenkoeken)
2 eieren
melk
(riet)suiker of vanillesuiker
kokosvet

Bereiding:
Meng het bloem met de suiker.
Klop de eiren op in een kom en voeg ze toe aan de bloem.
Voeg al roerend de melk toe tot je een glad beslag krijgt.
Doe een eetlepel kokosvet in een kom en smeer hiermee een pan in.
Bak de pannenkoeken in het hete vet en smeer tussen de bakbeurten de pan telkens in met kokosvet.
Serveer warm met siroop, chocoladesaus of confituur.

Tips:
De melk kan aangevuld worden met water. Zo is de pannenkoek minder zwaar.
Spuitwater geeft luchtige pannenkoeken.
Je kan het eiwit ook opkloppen en roerend toevoegen aan het beslag. Dit maak de pannenkoeken ook luchtiger.
Probeer ook eens hartige pannenkoeken met peterselie, brandnetels of spinazie. Voeg de groenten en/of kruiden fijngesnipperd toe aan het beslag vlak voor het bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, daar kan je een fijne lippenbalsem mee maken, bijvoorbeeld in combinatie met cacaoboter. Je kan er ook je eigen zeep mee maken, maar dan ben je er wel iets meer ingredienten voor nodig ;-)

Toegevoegd na 5 minuten:
Badkoekjes: http://www.naturalbeautyworkshop.com/my_weblog/2009/07/bath-tub-whoopi.html

Gewoon even zoeken op Beauty Recipes Cocoa Butter

Toegevoegd na 6 minuten:
Of: cocoa oil, de meningen lopen hierin nogal uiteen of het nu vet is of olie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wel eens thuis frites bakt, doe dat dan in kokosolie.
Wel eerst voorbakken (ook in de kokosolie). Je hebt nog nooit zó'n lekker patatje geproefd! :)