Waar kun je Hoi Sin Sauce oa voor/bij/in gebruiken?

Dit was ik ooit eens tegengekomen bij een recept op een Amerikaanse website. Hier in de buurt is dat niet te krijgen dus toen ik het in een Duitse supermarkt tegenkwam heb ik meteen een pot meegenomen.

Maar nu weet ik het recept niet meer en ik heb de pot nu uit nieuwsgierigheid opengemaakt, maar achteraf is het nog maar 1 maand na opening houdbaar.

Het is dik en zoutig. Waar kun je dit in gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
7.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziet er lekker uit! Jij dank je voor je antwoord want ik heb het gisteren door de Sloppy Joe gebruikt en dat smaakte ook heerlijk!

Antwoorden (6)

Het is een dipsaus van soja, azijn & knoflook.
Je kunt het ook prima gebruike bij het bakken van vis of als roerbak toevoeging. Let wel op met de soort die je heb, want zoals je het omschrijft zou die wel eens héél erg zout kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een toko, daar kan je wat exotischer producten vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg lekker met meelpannekoekjes (halen bij de toko, zelf even warmstomen), reepjes gebakken eendevlees, komkommer en reepjes lenteui. Je legt de ingredienten (koud of lauw) op de pannekoekjes, saus erover, oprollen en happen maar. MJAM.

Je kunt Hoi Sin natuurlijk net zoals elke saus in meerdere gerechten gebruiken. Zorg er alleen voor dat er altijd een fris ingredient tegenover staat, want de saus is zoals al gezegd inderdaad erg zout.

Smakelijk!

Toegevoegd na 4 uur:
Fotootje gevonden :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Varkensfilet met pijnboompitten in Hoi Sin saus.
Een zoete vleesgerecht met een typische chinese smaak. Goed te combineren met de pittige (Rijst)noodles met chili garlic saus.

Ingrediënten:

•300 gr varkensfilet in reepjes
•½ rode paprika in blokjes
•½ gele paprika in blokjes
•50 gr pijnboompitjes
•1 tl gehakte knoflook

Marinade:

•1 tl sesamolie
•2 tl premium oyster flavored sauce
•½ tl maizena

Kruidenmix:

•4 el hoi sin sauce
•½ tl maizena
•1 el premium oyster flavored sauce
•5 el water

Bereiding:

Marineer het vlees voor 15 minuten. Roerbak de pijnboompitten goudbruin in 2 el olie, haal ze uit de wok. Sauteer de knoflook en voeg het vlees toe. Roerbak op hoog vuur. Voeg de paprika en even later de kruidenmix toe. Voeg op het laatst de pijnboompitten toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt deze saus over bij gebruiken waar jij wil.
Smaakt het daar niet bij dan doe je dat de volgende keer niet meer.
Durf zelf te experimenteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi sin sauce is een wezenlijk bestanddeel van pekingeend.Het is dus in een chinese toko te krijgen.De amerikanen gebruiken het vooral bij de bbq. en om vlees en vis te kruiden/glaceren. De bestanddelen zijn ; soyabonenpasta,knoflook, azijn, suiker, verschillende kruiden waaronder chilipepers. De smaak is zoet, zout en pikant. Ik vind het wel eens te zout en dan doe ik er bruine suiker bij. Dit versterkt het zoete.
Door de noodles in een wok een scheutje, altijd lekker. Door de roerbak groenten ook lekker. Maar het allerlekkerste is ; een marinade maken van 3 eetl. hoisin, 1eetl. droge sherry en 1 eetl. sesamolie.
Snijd 1 kip in stukken,doe in een ingevette ovenschaal, met het vel naar boven. Leg de stukken kip in het midden v.d.schaal en smeer ze in met de helft v.d. marinade (het best met een bakkwasje)Bak 20 min. in een voorverw. oven . Ik heb zelf hete lucht oven dus aan 190 genoeg,anders moet het heter. Na 20 min. leg je om de kip in de schotel; rode- of gele ui in partjes, paddestoelen en geblancheerde worteltjes. Kwast hier de overige marinade over en laat nog eens 25 min. bakken of zolang tot het vocht wat uit de kip loopt, helder is als je er met de vork inprikt. Smaakt echt lekker.
amc