heb runderlapjes te kort gestoofd, ze zijn flink taai. Kan ik ze vandaag gewoon verder stoven? Komt het dan nog goed met ze?

Kun je in het algemeen gesteld stoofvlees in twee keer gaar stoven, dus de ene dag een uurtje en de volgende dag nog eens?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
44.8K

Antwoorden (5)

Ja hoor dat kan prima! Gewoon verder laten sudderen.
12 jaar geleden
Doe er ook een beetje zuur bij, dus een kleine scheut citroensap. Het vlees zal stukken minder taai zijn. (Rode wijn kan ook)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je runderlapjes gewoon nog een keertje opzetten.
Wat ook helpt is een klein handje (gedroogde) papaja-pitjes met het vlees mee laten sudderen. De papaja-pitjes zorgen er voor dat het vlees sneller zacht wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tenzij je er aan het begin koud water overheen gedaan hebt, dan wordt het niks meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt die min van jou?
En nee, er staat niet wat de truc wel is. Er staat dat als je er koud water bij doet, het niet meer goed komt.
Dat is wat anders dan "als je er geen koud water bij doet, gaat het wel goed".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die papaya-pitjes ga ik onthouden, keer weer wat anders dan zuur.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Wat bedoel je met koud water erbij doen??
Ik blus sudderlapje/ draadjesvlees altijd af met koud water. Niks mis mee hoor. Het vlees wordt dan heel lekker zacht ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij is altijd verteld dat er geen koud water bij moet. En het is ook niet dat ik het uit mijn duim zuig... 4 linkjes:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/bereiding/37494-suddervlees-of-draadjesvlees-maken-hoe-doe-je-dat.html http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=koken&label=Suddervlees http://www.croma.nl/nl/recepten/knoflookhachee en tot slot: http://forum.zappybaby.be/viewtopic.php?f=25&t=60804 Zeg nou nog 's dat ik een min hoor te krijgen. het maak mij verder niet uit, hoor . Idereen blij met z'n eigen vlees
Dat gaat prima! Zet het morgen gewoon weer op en zorg dat het weer pruttelt. Doe er nog wat kruiden bij als laurier, tomaten, bouillon, caramel-kandijkoek is erg lekker om erdoor te kruimelen en laat op sudderpitje rustig nog 1 -2 uur stoven. Ik zet het wel eens als het alleen nog gaar hoeft te worden in het midden van een warme oven van 130 graden en dan kan je het rustig 3 uur met deksel op de pan zacht laten worden. Hoef je alleen af en toe eens te kijken of er nog wat vocht bij moet. Heb wel eens op deze manier een rollade met Kerst gestoofd op 90 graden. Heeft bijna de hele middag ( zeker 6 uren) zo in de oven gestaan en iedereen was het erover eens. Heerlijk mals en sappig vlees op lage temperaturen maar lang stoven!
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo heb ik die ook wel 's gehad, heerlijk