Sterk schuimende frituurolie is een olie die ernstig vervuild is.

Direct vervangen, deze olie is gevaarlijk voor de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit fenomeen kan zich voordoen als de olie eerder gebruikt is voor bereidingen die veel boter en/of eigeel bevatten. Hardnekkig schuim kan de olie vanaf de eerste frituurbeurten ongeschikt maken voor gebruik.

Gebruik de olie in dat geval niet meer! Ook al wilt u gewoon frieten bakken, de olie zal deze bijzondere vetstoffen blijven bevatten die tot schuimvorming leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat het een natuurlijke stof bevat die dan gaat schuimen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het nieuwe olie is, die je voor de eerste keer opwarmt, betekent (een beetje) schuimen dat er (een beetje) water in de olie zit. Geeft nix, en de tweede keer dat je de olie heet maakt is het weg.