Kan ik Churros ook gewoon kopen in de winkel?

Kan ik Churros ook gewoon kopen in de winkel? Net zoals je gewoon Patat koopt? Of moet je die apart zelf maken?

Als het er is in welke supermarkt dan?

Toegevoegd na 19 minuten:
geen een die antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
9.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ze verkopen churros in de diepvries. Op de website staan de verkooppunten.

Antwoorden (3)

Die moet je zelf maken. Het is heel simpel, je hebt er alleen een apparaatje voor nodig waar je het deeg doorheen kunt drukken om de vorm goed te krijgen. Maar dat kan ook gewoon met de spuitzak.

Hieronder een recept voor churrosdeeg en een plaatje van het apparaatje.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het lijkt er op dat die 'churreras' (churros-spuiten) in Nederland slecht verkrijgbaar zijn. Ik heb de mijne 3 jaar geleden in Frankrijk op 'n marktje gekocht. Misschien een gat in de markt?

Als je het met de spuitzak wil doen, moet je wel een spuitmondje met flinke kartels gebruiken, anders wordt het deeg niet gaar van binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's een hele gewone koekjesspuit die je in Duitsland overal en in Nederland op heel veel plaatsen (kookwinkels zeker) kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ziet er toch net wat anders uit, maar daar kan het waarschijnlijk ook wel mee.
Volgens mij kan je het niet in de winkel kopen, er zijn wel speciale churro kraampjes waar je ze kunt kopen en natuurlijk zijn er veel recepten te vinden op internet waarin beschreven staat hoe je churros moet maken...er zijn zelfs churro-machines te koop...weet ook niet of je het wel in een winkel verkoopbaar kunt maken, het is tenslotte gemaakt van een zacht deeg (net als RAS-patat..wat van een soort aardappelpuree gemaakt wordt...dat kan je ook niet in de supermarkt kopen)
Mocht je een lang houdbaar recept hebben wat geschikt is voor invriezen ofzo dan zou ik er patent op aanvragen..wordt je er nog rijk van ook...ennuh...denk je dan ook aan mij???
groeten Rinske
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze verkopen het in de diepvries bij AH XL, Plus, hoogvliet, Deen, Boni en MCD.