Kan je opgewarmd eten gewoon weer in de pan gooien?

De vraag is misschien niet te snappen. Maar ik heb vanmiddag een pan met eten klaargemaakt, s'avonds heb ik er pas van gegeten. Ik heb het dus opgewarmd in de magnetron.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb een groot gedeelte van het bord leeggegeten, de rest wil ik terug doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
8.5K

Het beste antwoord

Eten wat eenmaal op je bord gelegen heeft en waar je van gegeten hebt, kun je beter niet terugdoen om later nog eens op te warmen. De enzymen in je speeksel (en die zitten op je bord in het restant eten) zorgen ervoor dat je eten veel sneller bederft.

Wat er nog in de pan zit kun je probleemloos opwarmen, mits je het koel en niet te lang bewaart uiteraard.
paulus811
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja hoor geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je zeker. Alleen zien dat bij bijvoorbeeld vlees, deze niet doorbakken (aangebrand) is en te droog word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
opwarmen kan op verschillende manieren, in de pan, in de magnetron, in de oven en boven een pan met kokend water, je kunt ook eerst de magnetron gebruiken en dan in de pan doorverwarmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt dus eten gekookt, af laten koelen, weer opgewarmd en af laten koelen en nu wil je het bij de rest van het eten in de pan doen?
als het een gerecht betreft met bladgroente of vis zou ik dat niet snel doen.
daarnaast speelt een rol hoelang je met de pan eten denkt te doen.
wil je er ook overmorgen nog van eten, dan zou ik dit restje weggooien.
12 jaar geleden
ja dat kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het smaakverlies wat daarmee optreedt voor jou geen probleem is, zeker! Eet smakelijk.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja alleen btr niet met spinazie ! Dat is niet gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat is btr?
SMS-taal mag volgens de richtlijnen niet gebruikt worden. Gewoon alle woorden voluit typen, dan kan iedereen begrijpen wat je bedoelt!
Nee, dat kun je beter niet doen. Bacteriën krijgen zo vrij spel. Vork in en uit je mond in en uit het eten, wat je over hebt op je bord weggooien. De rest van de pan met eten kun je wel bewaren. Invriezen of bewaren (nog 2 dagen) in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan maar elke keer dat je het opwarmd verlies je vitaminen en als het groen is zoals spinazie dan krijg je en hoger nitriet gehalte in het eten is niet echt goed