is een ei wel goed na 3 minuten in de magnetron?

Ik heb net cake in een mok gemaakt, alleen daar moet wel 1 rauw ei in. Nou moet die daarna voor 3 minuten in de magnetron maar is dat ei dan wel goed genoeg verwarmd zodat het gewoon veilig is?? (i.v.m salmonella dus)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In cake kan je ze toch gewoon rauw doen zonder opwarmen :/ of zie ik dat verkeerd..........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen idee. ik zou dat nooit doen. en een cake gaat normaal gesproken in de oven en daar wordt het zeker goed verhit, daarom deze vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een ei in de magnetron wel goed? Die dingen exploderen dan toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee maar je mengt alle ingredienten door elkaar. het is ook gelukt hoor was erg lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een leuk recept! leuk om met kinderen te maken ook, dank voor de tip
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan! nog een leuke tip www.culy.nl daar heb ik hem vandaan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar het is gewoon een eidooier gemixt met bloem e.d

Het beste antwoord

Na 3 minuten is het ver genoeg doorverhit. De kans dat er nog salmonella in zit is zo klein, dat het wel als 'veilig' beschouwd kan worden.

Zet maar eens enkel een ei in een schaaltje in de magnetron op vol vermogen. Bij ons is hij na 20 seconden al door-en-door gestold. Ik bak al jaren m'n eieren in de magnetron.

Eiwit stolt bij 63 graden, dooier bij 68. Salmonella gaat zeer snel dood bij temperaturen boven de 55 graden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Boven de 70 zit je sowieso goed, en dat haalt een magnetron makkelijk in 3 minuten mits de cake niet te groot is. Maar dan zou hij ook niet gaar zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een zacht gekookt ei is toch ook maar 3 minuten? Of vergis ik me (ik eet ze nooit zachtgekookt)
Maar 3 minuten in de magnetron is prima tegen de salmonella.
Ik ben wel benieuwd naar dat recept trouwens
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk even hier http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=293613 ik had hem iets anders gemaakt maar er zijn verschillende manieren, altijd met producten die je (meestal) wel in huis hebt.
anneliez
12 jaar geleden
bedankt