Hoeveel boodschappen moet ik doen als ik voor 16 man macaroni wil maken?

Ik ga op kamp met 16 jongeren tussen de 16 en 30 jaar. Alsavond eten wil ik macaroni maken. Welke inkopen moet ik doen, maar vooral hoeveel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
13.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter te veel als te weinig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn het mannen of vrouwen? Scheelt ook nogal!

Het beste antwoord

Reken erop dat ze trek hebben

dus: per persoon":
150 g macaroni (droog)
100 g gehakt
200 g groente (gemengde pakketten maar veel goedkoper: peen tomaat en courgette)

1/4 pot saus of pakje saus

50 g geraspte kaas

dit x 16 en dan zou ik als extra sla, tomaat en komkommer meenemen

Toegevoegd na 3 minuten:
verder gaat er altijd goed in maar ik weet niet of er een oven is: afbakstokbrood met kruidenboter en een paar bakjes olijven.

Ik zou het gehakt roerbakken in een enorme pan, groente kleinsnijden en erbij meebakken.
Dan die saus erbij.

Macaroni koken en ook in de saus kiepen.

Als je de macaroni en de saus apart serveert loop je het risico dat één van de twee als eerste op is.

Meng je alles tot een grote 'eenpanshap" is het gewoon in 1x op

heb je over een toetje nagedacht?
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
prima, alleen mis ik de ui in je recept.
amigo
12 jaar geleden
ja en/of paprika hoewel daar soms mensen niet tegen kunnen

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is een pakje honing macaroni voor 4 personen, je haalt dus 4 keer dat pakje en 4 keer wat je nog moet toevoegen.

Succes en veel plezier:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal vind ik die pakjes niet echt geschikt voor 4 personen. Ik zou er nog 1 of 2 extra nemen.
Ik zou iets meer inkopen dan precies voor zestien mensen, dus i.p.v. 4x4 zou ik 5x4 doen. Je weet wat ze zeggen, beter te veel dan te weinig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een site waarop je recepten kunt vinden voor koken op een kamp. Dat is voor het voorbeeld voor macaroni met als basis 10 personen.

De hoeveelheden moet je dan vermenigvuldigen met 1,6. Er zit zelfs een rekenfunctie op om deze in te stellen op 16 personen. Je kunt er ook een boodschappenlijst mee maken.

Ik heb deze als voorbeeld toegevoegd:
Boodschappenlijst (alle recepten samen)
Hoeveelheid Ingrediënten
2 kg macaroni
400 gram hesp in blokjes *)
400 gram gemalen kaas
80 gram boter
80 gram bloem
1.6 liter melk
naar smaak peper
naar smaak zout
naar smaak muskaatnoot

*) Hesp is volgens mij ham.
Ik zou er zelf iets van groenten bij doen, maar je kunt beter zelf kijken naar een passend recept op de site.
Bij een grote blik groenten is de hoeveelheid voor 4 personen.

Je kunt hier ook zelf een recept toevoegen op de site en dat omrekenen naar het aantal personen via de site.

Toegevoegd na 9 minuten:
Toevoeging: Dit lijkt me wel een goed recept. Kan je de spaghetti vervangen door macaroni. De hoeveelheid kan gelijk blijven:

1.6 kg spaghetti
1.6 kg gehakt
3.2 blikken gepelde tomaten
800 gram wortelen
800 gram ajuin
800 gram knolselder
vetstof
cayennepeper
paprikapoeder
lookpoeder

Bereiding :
Maak de groenten schoon en snij ze zeer fijn
Bak het gehakt in een braadpan onder voortdurend roeren tot het helemaal los is
Stoof de groenten in een grote pot en doe na 10 minuten het vlees en de tomaten erbij
Laat koken tot alle groenten gaar zijn
Breng op smaak met kruiden
Kook de spaghetti in ruim water (zie deegwaren koken)
Server spaghetti overgoten met saus evt. bestrooid met gemalen kaas.

Toegevoegd na 11 minuten:
Met "vetstof" bedoelen ze bakboter of olie om in te bakken.

Toegevoegd na 15 minuten:
De link naar dit laatste recept = http://www.jeugdwerknet.be/kokenopkamp/recepten/recept/spaghetti-bolognaise-0