Weet er iemand een recept met rozenwater? wel voor de avond geen cakes of koekjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

Sinaasappelsalade met granaatappel en rozenwater

Bij lichtere gerechten evt het rozenwater aanmaken met wat goede olijfolie.

Bereidingstijd:0-10 minuten
Smaak:Zoet
Ingrediënten voor 4 personen

•2 sinaasappels

•1/2 rijpe granaatappel

•flinke hand vol gewone kropsla

•3 eetlepels rozenwater

•paar takjes munt

•peper uit de molen

•evt 2 verse vijgen, in partjes

Voorbereiding
Schil de sinaasappels dik, met een mes, zodat ook het witte vlies eraf is. Snijd ze dan in flinterdunne plakken. Snijd de muntblaadjes in heel fijne reepjes.
Haal de pitjes van de granaatappel los.

Bereidingswijze
Schik de slablaadjes en de sinaasappelplakjes op een schaaltje en besprenkel met het rozenwater. Strooi de granaatappel en dan de muntreepjes erover en bestrooi het geheel met wat versgemalen peper. Extra lekker met wat partjes verse vijg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier is een Marokkaans toetje:

Rijstcreme met rozenwater

Ingrediënten
100 gram rijstebloem
50 gram poedersuiker1 dessertlepel kaneelpoeder2 eetlepels rozenwater
1 liter volle melk50 gram amandelen of pistachenootjesBereidingswijze
Vermeng in een kom de rijstebloem, de poedersuiker, het kaneelpoeder en het rozenwater. Roer goed door elkaar. Voeg er beetje bij beetje, al roerende, de volle melk aan toe. Doe dit mengsel vervolgens in een pan en breng aan de kook. Laat de creme ongeveer 10 minuten heel zachtjes koken zodat er een dik, crèmig mengsel onstaat. Giet dit in mooie coupes en versier met geroosterde amandelen (of schaafsel) of pistachenootjes.