Ik zie in verschillende recepten van taart. Icing staan. Wat is dit precies? En hoe maak ik het? Of moet/kan je het ook kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

Suikerglazuur (Icing)
1 eiwit-250g bloemsuiker-een scheutje water.
Meng alles bijeen tot je een dikke matwitte suikerstroop krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Recept Royal Icing
Met Royal Icing kun je een taart maskeren, roosjes maken en taartranden. Hiervoor heb je verschillende diktes icing nodig.
Icing maak je in de keukenmachine van eiwitten en suikerbakkerspoeder (dit is geen poedersuiker!)
Zorg dat de materialen waarmee je werkt vetvrij zijn en de eieren op kamertemperatuur zijn.

Klop de eiwitten op met wat suikerbakkerspoeder en voeg steeds meer poedersuiker toe.
Op het laatst kun je het beste de poedersuiker er met een lepel doorroeren.
Voeg ook wat wijnsteenzuur toe. Dit is bij een toko of goede drogist te koop. Het wijnsteenzuur zorgt er voor dat er geen vocht opgenomen wordt. Hierdoor kun je decoraties lang bewaren.

Royal icing is er in verschillende gradaties:

Royal Icing Gradatie 1:
Wanneer u met een mes strepen trekt trekken deze langzaam weg.
Geschikt voor blaadjes en hele dunne lijnen

Royal Icing Gradatie 2:
Een met een mes getrokken streep blijft zichtbaar, de punt valt om.
Geschikt voor randen en spuitwerk

Royal Icing Gradatie 3:
Een met een mes getrokken streep blijft zichtbaar en de punten blijven staan.
Geschikt voor bloemen.

Recept Royal Icing:
2 eiwitten op kamertemperatuur
1 pond gezeefde suikerbakkerspoeder
1/2 tlp wijnstenzuur
citroensap

1.Klop de eiwitten stijf

2.Voeg suikerbakkerspoeder toe
3.Voeg wijnsteenzuur toe
4.Wanneer de icing te dik is kunt u deze afslappen met citroensap.

Download hier gratis de voorbeelden van spuitmondjes

Maskeren van de taart
Hiervoor gebruik je Royal Icing van gradatie 2 en voeg je glycerine toe. Hierdoor blijft de icing zacht

Het heeft geen ijssmaak maar ziet er uit als de substantie ijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het ook bij de Jamin kopen. Je hebt het daar in verschillende kleuren. En dan gebruik je ook geen rauw eiwit, waar evt. nog bacteriën in kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Icing (taartglazuur)

Taartglazuur

Voor het maken van taartglazuur zijn verschillende mogelijkheden.

Een basis glazuur recept is:

100 gram gezeefde poedersuiker
één lepel vloeistof (bijv.water).

Deze vloeistof kan van alles zijn en bepaald de smaak van het glazuur.
Zo kan je kiezen voor bijv:

1 lepel limonade siroop (rode glazuur)
Citroensap
Sinaasappelsap
Vruchtensap
Koffieextract (of of 1 1/2 lepel oploskoffie opgelost in ruim 1 lepel heet water).

De poedersuiker met de vloeistof roeren tot de stroop dik vloeibaar en glanzend is.

Voor chocolade glazuur nemen we anderhalve lepel cacaopoeder en ruim 1 lepel water.
Voor mocca 1 lepel cacaopoeder en een halve lepel oploskoffie
(deze als eerste oplossen in ruim 1 lepel heet water).

Gebruik de glazuur altijd op afgekoeld taart/gebak of koekjes.

Gebruik als decoratie bijv. smarties, engelse drop, hagelslag, roze muisjes ect.