Hoe voeg jij groente toe aan een broodje ham kaas spiegelei?

Wij houden veel van kleine snelle gerechtjes... maar komen eigenlijk altijd wat groente tekort....

misschien hebben jullie lekkere suggesties?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Je kan ook tussendoor es een wortel, komkommer of een tomaat eten. Bij heel veel groenteboeren hebben ze ook van die heerlijke rauwkost salades. Kun je zo het het bakje oplepelen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vinden wij een prima idee!

Andere antwoorden (8)

Een broodje ham kaas, daar kan je rauwkkost tussen doen. Maar dan kom je nog niet aan je dagelijkste behoeften groenten. Als je een omelet wil bakken kan je dat met roerbakgroenten doen. Erg lekker en gezond. Op deze site staan honderden snelle recepten. Staat zeker iets tussen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan een tomaat meebakken met het ei, heerlijk!
ook peterselie over het ei is lekker en gezond.
14 jaar geleden
Spiegelei met radijs en taugé.

Ingrediënten
•1/2 bosje radijs
•50 g taugé
•2 eetlepels olie
•2 eieren
•zout
•peper
•sneetjes toast
Bereidingswijze
Was de radijs, verwijder het loof en snij de radijsjes in plakjes. Was de taugé en laat deze goed uitlekken. Verhit de olie in een grote koekenpan met anti-aanbaklaag. Breek de eieren in de pan en bak spiegeleieren. Voeg de radijsplakjes toe. Bak de spiegeleieren naar wens aan 1 of 2 zijden. Voeg de taugé toe en bak deze mee. Keer het ei m.b.v. een deksel. Bestrooi het pas op het laatst met zout en peper. Serveer er sneetjes toast bij.

Per persoon ongeveer 50 gram groenten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tomaat in partjes,hierover rode ui, een beetje honing met azijn mixen,en je hebt een lekkere dressing.
ook lekker voor zo tussendoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gesnipperde paprika en courgette meebakken met het ei. Zijn twee groenten waar veel vitamines in zitten, dus supergezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het zeer eenvoudig voor mezelf: Broodje beboteren, sla bladeren erop. ham in de pan eitje eroverheen spreiden en vervolgens een plakje kaas erover mee smelten. Zodra kaas begint te smelten partjes tomaat erop leggen en het geheel op het broodje met sla leggen. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmmmmmmmmmmmm
I.pv. het spiegelei, zou ik er een broodje boerenomelet met ham en kaas van maken. Werkwijze:
Kluts het ei.
Doe er een handje soepgroenten doorheen.
Kruiden met peper en zout naar smaak.
Bak de omelet aan beide kanten goudbruin.
Broodje beleggen met ham, kaas en boerenomelet en ... smullen maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik nog al eens wil maken is een italiaanse omelet:
Voor twee personen :

1 zak italiaanse groenten van 600 gr.(AH)
4 eieren
melk
2 lepels dille
zout en peper

-Kluts voor één persoon 2 eieren in een beker en doe hier een eetlepel dille, zout, peper en een scheut melk bij.
-Roerbak snel 300 gr, italiaanse groenten in een grote koekenpan.
-Giet het eiermengsel over de groenten en laat alles goed stollen tot het ei gaar is.
-Doe de omelet op een bord, en maak zo ook de andere omelet.
-Hier geef ik dan granen stokbrood bij met zoute roomboter.

MMjammie en genoeg groenten....