Hoe lang moet je ravioli uit laten lekken? Op het pak staat dat je direkt na het afgieten moet serveren maar dan is het nog zo nat.

Ik laat het nu een minuut of 5 uitlekken maar dan is het nog vochtig. Als het langer moet uitlekken wordt het weer zo koud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ravioli uitlekken ?? Je bedoelt toch niet die kant-en-klare meuk uit blik ?? Die moet helemaal niet uitlekken ! Dat is een soort ' soep' .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is geen "soep" en het komt niet uit een blik maar uit een plastic verpakking.

Het beste antwoord

Als je het goed gekookt hebt is het op het kookpunt van water verhit geweest. Giet je het meteen af nadat de kooktijd verstreken is dan is de ravioli nog heet en verdampt het "aanhangende" water vlot.
Afgieten doe je in een vergiet. Niet in een pan met de deksel scheef. Want in dat 2e geval hou je te veel water tegen en blijft de ravioli natter dan nodig is.
Je moet er vervolgens wel bij blijven om te roeren zodat de waterdamp overal tussenuit kan.

Kan niet missen of je ravioli wordt redelijk mooi droog.
Echt droog moet niet, want dan is het niet meer te eten.
Het zijn geen piepers. Ze moeten langs je gehemelte glijden. Of al dente, wat je liever hebt.