Moet popcorn in de magnatron of oven?

Ik ben vergeten of het oven of magnatron is :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
11.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch echt het lekkerst uit een pan met een deksel. Laagje olie, mais, opstoken en wachten tot het ploffen ophoudt. Magnetronspul is niet vet dus de zout valt er af. Vies!

Antwoorden (11)

magnetron - 3 minuten vaak bij 700Watt dacht ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Magnetron. Uit ervaring zeg ik 3 min 40 sec voor de beste popcorn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
magnetron 3 minuutjes ongeveer, maar ik denk dat het ook wel op de verpakking van je popcorn staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal staat het op het pak-) maar het is dus de magnetron 2,5 tot 3 minuten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig bestaat er speciale magnetronpopcorn. Maar de gewone zakjes met maiskorrels die pof je in een pan met een dikke bodem en het deksel erop!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mmm, het lekkerst!
Als het gewoon los is raad ik het aan gewoon in de pan te doen. Vergeet dan niet de deksel de op te housen hè ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen van beiden ; echt lekkere popcorn maak je in de koekenpan. Beetje boter of olie in een zeer hete pan, maiskorrels er in en poffen maar.

Er zijn ook zakjes kant-en-klare popcorn die je in de magnetron kunt klaarmaken.

Popcorn in de oven gaat echt niet lukken ; het duurt heel lang voordat die daarvoor heet genoeg is, en de mais zal in eerste instantie verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'k zou het in de magnetron doen als ik jou was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Magnetron, Gewoon in de magnetron stoppen totdat je 10 seconden geen geplop meer hoor en dan eruit halen.

Niet langer dan die 10 sec anders verbranden ze. Te tijden op de verpakkingen kloppen vrijwel nooit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de magnetron is gevaarlijk voor de gezondheid want als popcorn niet steeds gecontroleerd worden worden zijn de eerste opengesprongenen te warm, te gaar ze worden geel met verbrand vet.
De chirurg heeft bij mij een keer zo`n dioxine vetkwab weggehaald die verdwaald was in mijn lichaam.
Idem zo ongezond als verbrand wit brood in een broodrooster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hèt best in de magnetron doen en als het heel eve 3a1sec niet poft moet je hem uitdoen en dan kan je kiese je pakt glijk de zak of je laat het even afcoole en dan zijn er nog meer soms gepoft en dan maak je het voorzigtig open veel succes