Welk gerecht kun je maken met oud brood.. ?

Wentelteefjes ken ik al..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Het beste antwoord

Broodpudding met peer
(kan ook met appel of kersen gemaakt worden)

Ingrediënten:
200 gr.oud brood
1/4 L.melk
4 eieren
100 gr.poedersuiker
1 theel.kaneel
1 eetl.kirsch
1 kg.peren (schillen en in blokjes snijden)
50 gr. (gesmolten) boter.

Bereidingswijze:
Brood verkruimelen en overgieten met lauwe melk. Laat de melk goed in het broodkruim trekken.
Eieren klutsen.
De geklutste eieren,kaneel,kirsch,en suiker erbij doen en goed mengen.
De perenstukjes en de (gesmolten) boter toevoegen.
Beslag in ingevet bakblik doen.
Broodpudding in voorverwarmde oven (200 graden Celcius) plaatsen en in ca.40 min.gaar bakken.
Evt. met een toefje slagroom serveren.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

tosties, toast en broodpap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar pizza, maar ook tosti's, croutons en broodpudding: http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/21532-recepten-met-oud-brood.html

Ook paté: http://www.devlamindepan.nl/index.html?veg/veg0107.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Zogenaamde Canederli: http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift/recept.jsp?id=155908

En nog veel meer eigenlijk, als je even Googlet op "recept" en "oud brood": http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLG_nlNL310NL310&q=recept+%22oud+brood%22
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uiensoep met tosti repen:

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/voorgerechten/soepen/uiensoep-met-tostirepen-16284.html

(de uiensoep kun je natuurlijk niet uit oud brood maken maar is wel lekker voor dr bij)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders kun je het nog altijd aan de vogels geven, hahah.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bak pannekoeken op een alternatieve manier.

Benodigdheden

* 250 gram, of een veelvoud, oud brood.
* 1/2 liter melk.
* 2 eieren.
* 50 gram suiker.
* Geraspte citroen schil.
* Ongeveer 60 gram boter of margarine.
* 80 gram jam.

Bereiding
Laat het brood minimaal een half uur in de melk weken.
Dan zet je geweekt brood met de melk op en laat het even koken onder voortdurend roeren of met de mixer tot een beslag slaan.
Eieren in een kom, suiker erbij, geraspte citroen schil toevoegen en even roeren. Dit toevoegen aan het afgekoelde melk/brood beslag.
Neem een flensjes pan en smelt er wat boter in, de pan goed op temperatuur en bak vervolgen de pannekoeken.
Twee aan twee gebruiken: pannekoek, jam er op, volgende pannekoek er op en zo dubbel, warm, serveren.
Een heel eenvoudig recept wat past in onze tijd van hergebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paneer meel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Besmeer 4 sneetjes met boter. Leg ze met de beboterde kant in een koekepan naast elkaar in een vierkantje (snij eventueel korstjes eraf). Beleg met 2 plakken kaas, tomatenpuree of schijfjes tomaat, snipper een paar plakjes ham en gooi dat er ook op. Nog wat geraspte kaas erover heen. Laat de 'pizza' op laag vuur zo'n 15 minuten staan. Tot de kaas lekker gesmolten is en het brood aan de onderkant donkerbruin is (knapperig)

Eetze! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paneermeel maak je van oud brood, dat snel gedroogd is. Even in de keukenmachine, en je hebt de beste toevoeging voor bijvoorbeeld lekkere gehaktballen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Crostini's. Tomaten fijnsnijden en vermengen met wat je maar lekker vindt: knoflook, basilicum, heel fijne rode uien, koriander, en een klein scheutje rode wijnazijn of citroensap en zout en peper. Boterhammen in (heel weing) olijfolie bakken, mengsel erop, en smullen maar.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lekker hapje voor de egel!

Nodig;
- oud brood
- water of kattenmelk (géén gewone melk)

Het brood verkruimelenen door het water of kattenmelk roeren. En klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo je moet eens kijken op www.letscookit.tv daar staan gratis te bekijken filmpjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eendjes voer (haha) nee sory weet ik niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oude uitsmijters.
AWM