Ik heb per ongeluk zure room gekocht in plaats van crème fraiche. Kan ik die wel in een warm gerecht (kippenragout) doen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Gaat het niet schiften dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
43.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook terug naar de winkel gaan met het bonnetje en het ruilen...

Het beste antwoord

Ja, die kun je prima gebruiken voor een kippenragout.
Lees dit recept maar eens op onderstaande bron.

http://www.kookjij.nl/recept-berlijnse-kippenragout
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je er een beetje honing aan toevoegd om de het ergste zuur eruit te halen wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zure room gaat alleen schiften als je het meekookt, dus je kunt de room toevoegen als je ragout van het vuur af is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil tussen zure room en crème fraiche zit hem in het vetgehalte. Zure room bevat 20 % vet en crème fraiche 35 %. Crème fraiche is dus in feite slagroom die aangezuurd is met melkzuurbacteriën.
terwijl crème fraiche uitstekend is te gebruiken in warme toepassingen, is zure room juist geschikt voor koude gerechten.
Voeg je zure room toe aan warme gerechten, zorg er dan voor dat ze niet meer koken. Om schiften dan te voorkomen zorg er dan voor dat je de room dan mengt met wat bloem of een eidooier.
Zure room is ook eigenlijk geen room, maar melk waaraan room is toegevoegd. Door de melkzuurbacterieën ontstaat de dikkere zachte saus.
amc