Wat is een goed alternatief voor slagroom in sausjes?

Ik wil graag een romige saus maar met minder kcal en vet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het effect van minder vet is doorgaans verdikkingsmiddelen en smaakversterkers, waaronder suiker, die veel minder verzadigen dan volwaardige ingrediënten, zoals room. Je kunt veel beter die sausjes op de klassieke manier blijven maken. Op die manier verzadigen ze veel meer dan wanneer er allerlei fratsen mee uitgehaald zijn. Met andere woorden; je kunt beter lekker eten en wat minder dan je met vulmiddelen en smaakstoffen voltanken.

Het beste antwoord

Finesse van blueband is mager
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

kookroom light.

Toegevoegd na 1 minuut:
Slagroom heeft 336 Kcal per 100ml, kookroom light slechts 103.
paulus811
12 jaar geleden
Creme fresh.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is kookroom op basis van soja, en die bevat per 100 ml veel minder calorieën en vet dan kookroom op basis van melk. Cuisine en light cuisine van het merk Alpro zijn gewoon in de supermarkt te koop.

Er bestaat ook kookroom (bijvoorbeeld van het merk Oatly) en speltroom. Deze zijn te koop bij sommige biologische winkels. Ik weet niet hoeveel calorieën en vet deze bevatten, maar havermelk en speltmelk zijn geloof ik vrij vetarm, dus misschien de roomvarianten ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
goed alternatief om op soja te wijzen. +
Neem een kopje melk en roer er een theelepel maizena doorheen. Zorg dat er geen klontjes meer in zitten en doe bij de saus. Laat even goed doorkoken en je hebt een mooie, beetje dikke saus.