Ik wil graag iets lekkers koken op mijn verjaardag (zelf) , wat is makelijk klaar te maken voor een beginner?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
6.1K

Het beste antwoord

Wat ik regelmatig op verjaardagen zie voorbij komen is (zelfgemaakte) soep met stokbrood.
Of broodjes met allemaal divers lekker beleg.

Wat lekker en makkelijk te maken is, is bijvoorbeeld saté of shaslick.

Wat leuk is om te doen met mooi weer is barbecuen of grillen, maar dit is niet echt koken natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Pasta of pizza is makkelijk te maken voor een beginner, en nog lekker ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pannenkoeken. of ga barbecuen .

Toegevoegd na 2 uur:
of je gaat met z'n alle de aardappeltjes snijden. het is een leuke bezigheid + het is veel lekkerder dan uit de de supermarkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Patat zelf maken is vrij simpel te maken. het is vind ik zelf niet echt iets voor een verjaardag maar het is echt heerlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gehaktballetjes zie je bij ons vAak langskomen. En knakworstjes op warme voor de kinderen en eventueel volwassenen. Of n baconhapje. Kipfilet met bacon er omheen gerold
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevulde eieren! Als hapje dan. Als avond eten raak je er niet echt vol van! :-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt zelf iets koken schrijf je. Ga maar eens kijken op www.net5.nl . Born2cook. Leuke video`s zijn er te zien.
Alles wordt makkelijk uitgelegd. Wedden dat je met een supermakkelijk diner je gasten versteld laat staan?
Succes en alvast een fijne verjaardag toegewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een aardige (en goede) reactie. +
Wraps met verschillende soorten vulling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tomatensoep: uitje snijden en zachtjes bakken, 2 blikken tomaten in blokjes erbij, beetje water en beetje zout of bouillonblokje. Pureren, aan de kook brengen. 1 takje verse tijm of 1 tl gedroogde erbij + kleine zak soepgroente. 10 min laten pruttelen. Stokbrood uit de oven erbij en reken maar dat je hoge ogen scoort!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij natuurlijk lekker vindt. Een Hollandse stampot tot een heerlijke pasta. Koken is niet echt moeilijk en als het misgaat kun je altijd nog bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voor maximaal 6 personen gaat koken kun je een eenvoudige pasta, bami of nasi met saté of dergelijke overwegen.
Maar ben je met meer personen dan zou ik al snel naar een pan soep neigen met belegde broodjes of broodjes hamburger/knakworst, pannekoeken of dergelijke. Anders ga je jezelf wel heel veel op de hals halen zo op je verjaardag, je moet ook nog zelf kunnen feesten natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Taco's zijn lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek bij vrienden een 10-tal Wokpannen.. maak een buffet van wokgroenten, vlees, vis en sauzen, en laat in groepjes van 10 aan tafels zelf hun gerechten samen stellen. Wij deden het met oud-leiding van de Chiro , en weet je wat het was een origineel en héél leuk feest !!!!!zeker doen !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak het jezelf niet te moeilijk.

Een koud buffet( dus allerlei kleine gerechtjes) kun je voorbereiden,dat kan zijn blokjes kaas/worst/stokbrood soep/wat rauwkost/ legio mogelijkheden.

Haal een bak lekkere huzarensalade en leuk die zelf op door er bv een blikje vis door te doen en garneren met vis/ei/rauwkost.

Of de zelfde bak salade garneren met hard gekookte eitjes wat rauwkost erbij plakjes vleeswaar.

Het gaat er ook om dat je op de dag zelf kan genieten van de gasten en niet veel werk aan het eten hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beginnen met een lekkere pan soep. Tomaten of groentesoep doet het altijd goed. Dan kan je een lekkere salade maken van ijsbergsla, augurkjes, olijfjes, komkommer, uitje of zilveruitjes, wat uitgebakken spekjes enz. Doe er een lekkere dressing bij of verschillende dressings zodat je gasten kunnen kiezen.
Dan kun je een lekkere pasta maken:

Snelle pepermacaroni met ham.

Ingrediënten

300 g macaroni (zak 1 kg)
250 g hamblokjes
1 bol mozzarella, in blokjes
1 zak rucola (75 g)
1 tl versgemalen peper
100 g kaas extra belegen, geraspt

Bereiden

Kook de macaroni beetgaar volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Schep de hamblokjes en de mozzarella door de hete macaroni. Scheur de rucola met de hand in grove stukken. Schep de rucola, de peper en de helft van de geraspte kaas door de warme macaroni. Verdeel de macaroni over 4 borden en strooi de rest van de geraspte kaas erover. Serveer direct. Lekker met gekookte broccoliroosjes.

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=451538&rq=snelle+pasta

of doe gebakken aardappels uit de oven met rozemarijn met een lekker stukje vlees.

Ingrediënten

1 kg aardappels vastkokend
1 bol knoflook
1/2 zakje verse rozemarijn (a 20 g) naaldjes afgerist
2 theelepels zeezout grof
2 eetlepels olijfolie

Materialen

bakpapier

Bereiden

Verwarm de oven voor op 200 ºC. Boen de aardappels schoon onder stromend water en snijd ze in partjes van 1 cm. Haal de tenen knoflook los; verwijder de losse schilletjes, maar pel de tenen niet! Verdeel de aardappelpartjes met de knoflook over een met bakpapier beklede bakplaat. Bestrooi de aardappels met de rozemarijn en het zeezout en schep alles om met de olie. Rooster de aardappels en de knoflook in de voorverwarmde oven in 40-45 minuten goudbruin en gaar; schep halverwege een keer om. Schep de aardappels met de knoflook op een platte serveerschaal. Laat iedereen aan tafel zelf de zachte knoflook uit de schil knijpen (schillen niet opeten). Lekker met gegrild rood vlees.

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=444684&rq=geroosterde+aardappels