Kan je zelf softijs/schaafijs/ander ijs maken zonder dat je een ijsmachine hebt, en zo ja hoe?

Ingrediënten + bereidingswijze aub

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/ijs-ijsmachine-waterijs-roomijs.183675

Antwoorden (6)

AARDBEIENIJS ZELF MAKEN
500 gram aardbeien
1 blaadje gelatine
3 eierdooiers
halve liter slagroom
cakeblik
Maak de aardbeien zeer fijn en voeg de suiker aan dit mengsel toe..
Doe het blaadje gelatine in water en laat het weken.
Doe de eieredooiers in een kom en voeg een scheutje slagroom toe en klop dit los.
Zet dit op het vuur en warm het voorzichtig op, het mag niet koken!
Giet nu de rest vd. slagroom er al roerend bij en het uitgeknepen blaadje gelatine.
Doe dan dit mengsel bij de aardbeienbrij en laat het in de koelkast afkoelen.
Als het goed afgekoeld is, doe je het geheel in een bakblik en zet het in de vriezer..
Voor softijs anderhalf uur en voor schepijs 3 uur, wel iedere keer met een koude lepel
blijven roeren.
contact.html
http://www.webcounter.be/index.jsp
http://www.marline.nl/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schaafijs kun je maken door een plastic bekertje met frisdank/fruitdrank in te vriezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soort slush puppy

Men neme een hele zak ijsklontje,
Deze doet men in een keuken machine met crush stand tot slot voegd men hier een limonade siroop smaak naar keuze aan toen.
Even cruchen en je kan van je eigen gemaakt slushpuppy genieten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bananenijs.

Ingrediënten voor 4 personen:

1 banaan

120 ml slagroom

2 eetlepels suiker

1 zakje vanillesuiker

citroensap

Garnering:

2 eetlepels chocoladesnippers

2 eetlepels gehakte pinda′s

wat slagroom voor garnering

Voorbereiding

De banaan fijnprakken en een beetje citroensap erover druppelen. Slagroom met de suiker en vanillesuiker stijfkloppen. Banaan erdoor scheppen, goed roeren. Ca. 2,5 uur laten vriezen in glazen of in een plastic vriezerdoos.

Bereidingswijze

Opdienen met chocoladesnippers, fijngehakte pinda′s en een toefje slagroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fruitsap met water en evt. suiker, beste is dit heel even invriezen dan roeren dan weer veder invrieze, zodat het gemengt blijft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan, maar het is zeker niet ideaal.

Als je de vele recepten op internet voor ijs zonder ijsmachine eens grondig bekijkt, zie je dat er veel meer suiker en vet gebruikt wordt. Dit is ook logisch, aangezien het mengsel anders volledig hard zou bevriezen.

Het is alleszins veel calorierijke dan gewoon ijs en wat mij betreft ook veel minder lekker.