Hoe maak je zelf rijstwafels?

Ik was net een rijstwafel aan het eten en ik vroeg me af of je deze ook zelf kan maken! Rijst 'poppen' kan volgensmij zeker aangezien je ook van die gepofte rijstkorrels hebt als ontbijtgranen enzo! Maar hoe krijg je zo'n rond koekje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Het beste antwoord

Voor de productie van rijstwafels is eigenlijk alleen de rijst van belang. De rijst moet voldoende in volume toenemen tijdens het koken. Over het algemeen wordt de voorkeur gegeven aan plakkerige rijst. Zoals eerder verteld heeft Balilla rijst de meeste goede eigenschappen om tot rijstwafels verwerkt te worden.

Rijst bestaat grotendeels uit zetmeel dat kleverig wordt als het met water in aanraking komt.