Waarom maken ze reclame voor kip?

Waarom niet voor rund, varken of lam?
Kip...Het meest veelzijdige stukje vlees............kip.

Toegevoegd na 2 uur:
Deze reclame bestaat al heel lang. Volgens mij al 20 jaar of zo. Er zijn ook heel veel recepten voor elk ander vleessoort te bedenken....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.9K
j5m
12 jaar geleden
Ze doen het dan wel niet op televisie.
Maar wat dacht je van woensdag gehaktdag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En vrijdag vis...Maar dat zijn oud Hollandse gewoontes.

Het beste antwoord

Voor kip is in de afgelopen jaren een sterk imago opgebouwd en het doel is dat verder te versterken en te verankeren.
De campagne 'Kip. 't Meest veelzijdige stukje vlees.' wordt in 2008 en 2009 voor de helft door de Europese Unie en voor de helft door de Nederlandse pluimveeslachterijen betaald.
De campagne richt zich voor het grootste deel op consumenten en voor een klein deel op professionele inkopers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik kan er geen informatie over vinden maar dit zijn aannames van mij.

Waarschijnlijk word dit gesponsord door de bio industrie die hun kippen kwijt moeten.

Voor kip is meer reclame nodig aangezien men minder snel kip koopt. Een stuk rund of varkens vlees is veel gebruikelijker. Men grijpt voor beleg of bij het avond eten veel eerder naar rund of varken dan naar kip. Daarom is er reclame om er voor te zorgen dat men toch een kippetje gaat braden of wat kipfiletplakjes koopt voor op brood.

Kip is trouwens een stuk gezonden dan varkensvlees.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik lees net dat de reclame door ons zelf gesponsord word. Belastingen betalen hier voor om de afzetmarkt van de kip industrie te vergroten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Maar volgens mij, is kip niet zo gezond, vanwege antibiotica e.d Volgens mij, is de slogan al jaren oud. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je biologische kip koopt wel. Maar inderdaad, dat doen de meesten niet.
Het is een dankbaar stukje vlees dat makkelijk te bereiden is en iemand is daar op in gesprongen door de leus te bedenken: "Kip het meest veelzijdige stukje kip", wat nu zo langzamerhand bij iedereen bekend is. Slim en het werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is: wie is die 'iemand' . Diegene zal enig belang hebben bij het verhogen van de verkoop van kip, wie betaald deze reclames?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang dat "iemand" (een reclamebureau) het in opdracht van de kippenindustrie deze slogan heeft verzonnen. Hoe meer we afnemen hoe meer kippen er gehouden worden en hoe meer vlees er afkomt. Ik ben er niet blij mee, maar ja wie ben ik.
In 1979 was er veel te zeggen voor de reclame. Kip was mager, smakelijk en redelijk goedkoop: ideaal volksvoedsel.

Ik denk dat deze reclame is blijven "hangen" omdat het het meest gegeten stuk vlees ter wereld is. Kip is immers een stukje vlees waar veel mee gedaan kan worden. Denk hierbij aan:

Kip kan worden gebakken of gebraden, gegrild of in een oven verder worden gaar gestoomd. Maar ook als:

hele kip, al of niet gevuld
halve kip
kippenpoot/kippenbout
kippenvleugel
drumstick (het onderste gedeelte van de bout van de kip, voor bij buffetten of als borrelhapje)
Enkele variaties gemaakt van kip zijn:

kipnugget
kipcorn
kipsaté
cordon bleu
kipfilet
hamburger
gehakt
rollade
kippensoep
lever
In gegrilde vorm is kip geen vet vlees.

Er zijn zeer vele variaties mogelijk op een maaltijd waarin kip is verwerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een keuze van het productschap