Kippenboutjes in de oven? hoe doe ik dat?

Ik wil graag een ovengerecept voor drumsticks. Gewoon braden is zo gewoon en ik wil iets anders.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
30.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Braadzak van maggi braadstomen,
Zelf ik honing en de knoflook erg lekker.
Ook lekker makkelijke bereiding.

Het beste antwoord

mijn kipstukken bestrooi ik met kipkruiden , leg ze in een ovenschaal , op een rekje , doe ze in een voorverwarmde oven op 200 graden en daar mogen ze dad ongeveer drie kwartier inblijven, eventueel halverwege even omdraaien. Al het overtollige vet ligt onder in de schaal en mijn kipstukken zijn lekker gaar.Smakelijk eten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze is simpel en heel duidelijk en voor mij het beste antwoord. Alhoewel er nog wel enkele goeie bij zaten, maar ik mag nog geen waardevolle duim inzetten. Sorry andere beantwoorders.

Andere antwoorden (6)

het lekkerste is om ze ff een uurtje in een marinade te leggen van soja suas met bruine suiker wat paprika poeder een beetje sambal wat knoflook poederen ligt er aan of je van rode of witte wijn houd door de roede verkleurd wel de kip maar door het braden maakt het niets meer uit dan in de oven ± 3/4 uur op zo hoog mogelijk dat je oven kan maar wel regelmatig keren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst kruiden, als je ze niet gekruid koopt, dan oven voorverwarmen op 200 graden, dan bakpapier op de grillplaat, en aluminiumfolie op de bakplaat, kippetjes op de grillplaat en 15 minuten in de oven, dan de kippetjes omdraaien en de andere kant ook 15 minuten in de oven.

Kip moet middenin de oven, bakplaat onderin om het vet op te vangen.
Dit is voor de kleine kippepootjes, als ze dik zijn, moeten ze langer in de oven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op www.smulweb.nl kan je heel veel lekkere recepten vinden voor van alles en nog wat.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik altijd doe... en waardoor ze ook super mals en sappig worden. Ik braad ze altijd kort even aan en dan maak ik van 2 stukken folie, 1 groot stuk folie.. ( glimmende zijden op elkaar en dan 1 lange kant een paar keer omvouwen)
dan leg ik daar de kip op doe er wat wortel of andere harde groente wat extra olie of boter bij. vouw de hele boel dicht ( hoeft niet strak ) en dan bij 150graden ik denk 30 min in de oven.

Ik wil eigenlijk geen andere manier meer van bereiden zò lekker sappig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan braadzakken kopen. (deze zijn ook los verkrijgbaar) Marineer ze dan zoals je zelf wilt en doe ze in de braadzak. De kip wordt dan gestoomd en worden heel mals.
Maggi verkoopt ook kip in braadzak met kruiden. Maar persoonlijk vind ik het veel te zout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij veel marokkaanse /turkse winkeltje kan je braadzakken kopen per 12, zonder de kruiden. die mag je zelf toevoegen. Met een prima gebruisaanwijzing en dito resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben ze ook los te koop bij de jumbo.
De -ook al door Platje genoemde- braadzakken (voor "Braadstomen") zijn heel gemakkelijk: ze zijn er van Maggi en Knorr, in verschillende smaken. Zorg wel dat de verhouding kip en kruiden klopt (1 zakje voor een kilo kip)
Het is heel gemakkelijk en vooral heel erg lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Waarschijnlijk wordt het antwoord verwijderd. Hebben ze bij mij net ook gedaan, omdat het antwoord al gegeven is....