kan je ook ijs in de ijsmachine maken met een zoetstof ipv suiker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.9K

Antwoorden (7)

Voor cake kan je wel zoetstof gebruiken. Dat is zo'n grote pot en de suiker is heel klein van structuur. Die kan je vast ook gebruiken voor ijs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gaat minnen leg dan tenminste uit wat er volgens jou verkeerd is aan het antwoord.
amc
12 jaar geleden
Weer zo'n ongegronde min, ik wilde dat het verplicht werd om de min te verklaren! Helaas.....we zullen deze minnaars altijd moeten houden. Van mij een plus, want het kan heel goed met kristalpoeder ( dit zal Elisa bedoelen)
Ja dat kan, wel de vaste variant gebruiken, ziet eruit als suiker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je kunt zoetstof gebruiken in plaats van suiker. Als je met Google zoekt op woorden als "suikervrij ijs, zoetstof" kom je heel wat recepten tegen. Bijgaand een voorbeeld voor suikervrij aardbeienijs.

http://www.tournedos.nl/ijs/Aardbeienijs+suikervrij.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dat kan. Voor ijsbanen heb je eigenlijk 2 basisresepten. 1 sorbetijs ( voor alle fruitsooeten etc. Dit is een basis van suikerwater, waarbij je 1 deel water en 1 deel suiker gebruikt. De suiker kan je dan vervangen voor zoetstoffen.
2 roomijs is een basis van room. Dit kan je dan even koken en daar de zoetstoffen doormengen.

Toegevoegd na 50 minuten:
Ijsbanen moet natuurlijk ijsmaken zijn. iPhone woordenboek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor, toen ik na de geboorte van mijn zoon gewicht kwijt moest raken, maakte ik het met natrena kristalpoeder; Smaakte erg goed op deze manier;

Neem zacht fruit zoals aardbeien, frambozen, bananen enz. en snijd het klein. Bij 300 gr. fruit strooi je dan 2 el. kristalpoeder erover. Pureer ze samen met 3 dl. magere yoghurt met de staafmixer of keukenmachine.
week 5 blaadjes gelatine in wat koud water.
Knijp ze na 5 min. uit en los ze op in3 el. heet water.
Klop dit door het yoghurtmengsel. Schep de aardbeienyoghurt in de ijsmachine en laat hem vriezen.
Halverwege spatel je dan een stijfgeklopt eiwit erdoor en laat het nu afvriezen. Dit eiwit maakt het ijs toch luchtiger
maar als je het er de hele vriesprocedure in laat meedraaien gaat de lucht er grotendeels uit.

Je kunt ook prima ijs maken met vruchtendiksap.
Neem fruit uit de diepvries of blik op eigen sap en doe het in de keukenmachine. Niet in de blender, maar de kom met messen. Maal het in 30 sec.goed fijn, doe er 5 dl. yoghurt of biogarde bij (koud) en maal alles tot een gladde massa.
Proef of het zoet genoeg is, zo niet dan kan je er diksap naar smaak aan toevoegen.
amc
12 jaar geleden
Canderel (zoetstofmerk) heeft een kookboek uitgebracht: "zoete toetjes", met daarin een speciaal ijs-en sorbethoofdstuk, met zo'n 15 recepten.
Misschien kan Canderel je nog aan zo'n boek helpen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan zeker, geen enkel probleem.