Wat is een goed receptenboek voor alleen maar vleesvariaties?

Ik heb het boek "de dikke vegetarier" gekocht, voor de groentemaaltijden. Maar om nu mijn keuken compleet te maken zou ik een boek met alleen maar vleesgerechten willen hebben. En dan niet zozeer gericht op de groenten die erin gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Dikke Vegetariër is toch helemaal geen groentekookboek? Er staan gigantisch veel recepten in met peulvruchten, tofu, tempeh, seitan, ei etc.
Daarmee kan je ontzettend veel complete maaltijden maken met dat boek, want als je peulvruchten, tofu of seitan etc. gebruikt, heb je juist geen vlees nodig. Voor de duidelijkheid: dit is niet bedoeld als kritiek hoor, als je er vlees bij wilt maken moet je dat vooral doen natuurlijk. Ik vind het alleen opmerkelijk dat je De Dikke Vegetariër ziet als een kookboek voor groentes, omdat er zoveel andere dingen in staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor mij een compleet boek voor gezond voedsel waarbij groentes voornamelijk is bij mij. Vlees is slechts een bijzaak.
De meeste gezonde kookboeken hebben een vleesmaaltijd met daarbij een uitje of een paprikaatje. Dat is echt niet voldoende.
Ieder zijn ding. Ik wil niet een boekenkast vol kookboeken. Dus DDV is een boek die compleet is, nu nog 1 voor het vlees en dat is voor mij dan genoeg.

Antwoorden (3)

Ik zou zeggen het lekkerste dier van Sylvia Witteman, een boek met voornamelijk vleesgerechten om vegetariers te bekeren. (is ze bij mij niet gelukt).
Maar iedereen mag natuurlijk eten wat hij wil.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens, ze pleit wel voor biologisch vlees. En dat is ook belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het boek Kook ook Vlees.

In dit nieuwe boek uit de zo succesvolle Kook ook - serie wordt alles wat met vlees te maken heeft beschreven; niet alleen alle bereidingswijzen, van braden en grillen tot stoven en bakken, maar ook alle vleessoorten. Bovendien is er een apart hoofdstuk over orgaanvlees. Voor de echte vleesliefhebber, evenals voor mensen die weinig vlees eten, zijn de recepten in dit boek een absolute must: makkelijk, snel te maken, allemaal getest en lekker. Wat de foto belooft, wordt waargemaakt!

De complete Kook ook - serie* Lekker, gemakkelijk en snel klaar* De ingredienten zijn overal verkrijgbaar* Alles is getest: de recepten lukken altijd* Moderen vormgeving, frisse uitstraling en luxe gebonden uitvoering* Bij elk recept een foto* Lekker voor jezelf, leuk als cadeau!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ja ook een goeie (maar niet voor mij Haha).
Het 'Volkomen Vleesboek' van Wina Born is precies wat je zoekt, niet nieuw maar tweedehands tamelijk ruim aangeboden:

Dit boek wil u alles over vlees vertellen, het geeft niet alleen recepten, onvermoede mogelijkheden. onvermoede mogelijkheden. Het is dan ook veel meer dan alleen maar een kookboek. Het is een voorlichtingsboek, een studieboek voor de huisvrouw en voor ieder die min of meer geregeld kookt en van koken houdt. Daarom is dit geen boek, dat alleen maar even in de keuken wordt ingekeken om een juiste braadtijd te vinden of bepaalde hoeveelheden tomatenpuree of boter voor een saus. Het is een boek om ter hand te nemen als men even rustig zit. Om door te bladeren en hier en daar eens in te lezen. Bekijk dan eens goed karbonade van afkomstig is. karbonade van afkomstig is. Verdiep u eens in de achtergronden van vlees. Raadpleeg dit boek als u uw boodschappenlijstje gaat maken. Er is immers nog zoveel anders dan biefstuk, lapjes of een bal gehakt en u kunt dan meteen meebrengen wat erbij hoort om van uw aankoop een bijzonder en verrassend vleesgerecht te bereiden. Voor elke vleessoort worden eerst enkele eenvoudige basisrecepten gegeven. Daarna komen wat variaties en de wat meer bewerkelijke recepten. Lees die eens door. Ga zelf eens variëren en experimenteren. Elk gezin heeft immers zijn eigen eetstijl en u kunt de recepten daaraan zelf aanpassen. Zo wordt dit vleesboek voor u wat het ook wil zijn: een gebruiksvoorwerp, waar u dagelijks plezier van heeft. Wina Born INHOUD wat u over dit boek moet weten vlees als belangrijk voedingsmiddel in de loop der eeuwen keukengereedschap het bereiden van vlees waarin braden? bereidingswijzen van vlees algemene wenken.