Hoe kan ik een loempia bakken zodat hij overal even gaar is?

Als je een loempia bakt, drijft deze en wordt dat deel dat boven de olie uitsteekt niet gebakken. Ik leg meestal het mandje op de loempia. Zijn er eenvoudiger methoden?

Toegevoegd na 3 uur:
Zoals jullie ook weten draait dat ding telkens om, als je er niks aan doet. Draai je hem om, dan draait hij weer lekker terug.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
10.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals Maria16 zegt, even vasthouden tot hij niet meer omdraait.

Antwoorden (7)

Halverwege de loempia omkeren, volgens mij is dat de handigste manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je duwd de loempia onder met een schuimspaan (een als een vergiet uitziende lepel. Zo blijft de loempia onder het vet.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je er wel weer bij blijven staan, is ook niet zo handig... toch?
ronron1212
12 jaar geleden
Nee dat hoeft niet als je hem er goed oplegd blijft de loempia onder
Ik leg hem niet in maar onder het mandje in de frituurpan. Die duwt hem dan helemaal onder en als hij klaar is even mandje eruit en weer opvissen gaat prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dat ook, maar dan is het zo'n kunst om de dingen weer in het netje te krijgen. Bovendien willen ze dan nog weleens tegen de verwarmingspijpjes komen, zodat ze verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben er 1 waar het verwarmingselement niet zichtbaar is dus dat verbranden hebben wij geen last van. Dat weer opvissen gaat vrij makkelijk.
(werkt ook goed met kaassoufles e.d.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slimme tip!
Het is net als met oliebollenbakken Wanneer die te veel lucht aan de bovenkant hebben, draaien ze ook niet om. Loempia's doen dit niet vanwege de vierkante vorm en het gewicht. Je moet ze dus even helpen. Gewoon even zelf omdraaien dus. Ik gebruik er altijd een lange tang voor. Die zijn er speciaal voor om vlees om te draaien en zien eruit als zo'n BBQ tang, maar dan iets kleiner.
amc
12 jaar geleden
Dit heb ik ook,maar halverwege de frituurtijd draai ik de loempia om met een speciale tang die je in de winkel kunt kopen en dan hou ik de loempia even onder het vet totdat hij niet meer vanzelf omdraait.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij draait hij dan weer mooi terug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd want ik heb er geen last van,maar hou hem wel even een minuutje onder en laat dan voorzichtig los om te kijken of hij niet omdraait,doet hij dat wel dan hou ik hem nog even onder met de tang.
je kunt m met n prikker vastprikken onder in t mandje. kun je t gaatje later meteen gebruiken om vet te laten uitlekken. pas wel op want t gaat spetteren en je loopt t risico dat ie ontploft omdat de lucht wil ontsnappen. maak je er n groter gaatje in gaat dat probleem over maar dan looptie weer vol met olie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon schuimspaan eropleggen zodat hij niet kan drijven en verder laten bakken