Heeft er iemand lekkere toevoegingen of aanpassingen voor een appeltaart?

Geen standaarddingen als rozijnen bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.6K

Het beste antwoord

Ik heb een site voor je met de meest lekkere en aparte appeltaarten die er zijn.
Ik heb hier laatst de beroemde Dudok appeltaart uit gebakken, heerlijk.
Van Hollandse tot Indische appeltaart, te veel om op te noemen..een leuke site.

http://appeltaarten.web-log.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan ik wel een tijdje mee overweg

Andere antwoorden (19)

het klinkt misschien raar, maar plakjes zalm erop smaken best lekker kwam ik laatst achter.

ook kaneel of chocola is leuk als je van dat soort dingen houd ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deegkorrels van bloem, boter en bruine suiker over de appeltaart geeft een lekker krokant laagje erop.

Amandelspijs erdoor, ook niet vies.

Abrikozenjam erover kan ook nog.
paulus811
14 jaar geleden
Snippers geconfijte gember aan de vulling toevoegen. En vanillevla.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gehakte walnoten, hazelnoten en amandelen door de appels en rozijnen smaakt super!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Appeltaart met roomkaas:
Op de deegbodem laag een roomkaasmengsel doen. Dit mengsel bestaat uit roomkaas gemengd met suiker en ei. Hierop het appelmengsel doen.
De taart smaakt koud het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peren in plaats van appels. dan is het natuurlijk ook geen appeltaart meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cashewnoten er doorheen is erg lekker!
14 jaar geleden
custardpoeder om te binden en abrikozen jam heerlijk
vgr astrea
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartige geitenkaas/appeltaart met tomaten en rozemarijn
geprobeerd van smulweb
Ingrediënten voor 4 personen
2 a 3 Granny Smiths. 5 Tomaten (niet overrijp). 1 pak Bladerdeeg. 5 teentjes Knoflook. 1 grote verse Rode Ui. 1 pakje verse Rozemarijn. ? 200 gr Geitenkaas (feta, chevre). Olijfolie. Peper. 1 bakje Walnoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eetlepel citroensap met de appels vermengen,daar wordt de appeltaart heerlijk fris van en 2 eetlepels custardpoeder op de bodem.Die custardpoeder doe ik trouwens in een thee ei en dan erop kloppen,dan wordt het mooi verspreid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In rum gewelde rozijnen! Mjammie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Calvados, je kan warme appeltaart en vlak voor het serveren ook mee flamberen. Doe er een bolletje vanilleijs bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op de bodem een laagje amandelspijs spreiden. En op de bovenkant royaal beleggen met gemengde noten (amandel cashew hazelnoot) dat weer afstrijken nadat hij uit de oven komt met abrikozen jam.

Jammie heerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verse tijmblaadjes, verassend lekkere combinatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
scheutje rum derbij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Speculaaskruiden door het deeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had kaneel op de appels gedaan (dacht ik) maar het bleek shoarmakruiden te zijn :P Dus zoveel mogelijk ervan afgespoeld maar er zat toch een tikkie shoarmakruiden in de taart. Smaakte tegen alle verwachting in erg lekker!
14 jaar geleden
Door citroenschil en -sap en yoghurt afwisselend met het bloem-bakpoeder mengsel door het beslag te roeren.De partjes appels met de bolle kant naar boven in het deeg te drukken en bruine suiker erover.Dan 1 uurtje bakken.
af laten koelen,poedersuiker erover.
amc