Kan iemand mij het recept van muffins van Dr. oetker geven?

ik ben in buitenland bij mijn schoonzus en ik had beloofd dat ik de bereiding van dr. oetker zou meenemen(muffins)...maar ik ben het helemaal vergeten...en ik zoek nu dus dat recept,op de website zeggen ze alleen dat je het moet kopen en dan leggen ze de rest uit en terugkeren gaat nu niet,ander recept geven van muffins ook niet want ze heeft ze bij mij thuis gegeten en ze was er helemaal weg van...
Voor geen problemen heb ik een link van het doosje; http://www.google.be/imgres?q=muffins+dr+oetker&hl=nl&gbv=2&tbm=isch&tbnid=7LnqYatd0dB9VM:&imgrefurl=http://www.koekjeshoek.be/2011/01/mix-of-nix-muffins-van-dr-oetker.html&docid=c0HBJr2GuRO38M&w=322&h=480&ei=GawpTqOzIZOwhQehoeXlCw&zoom=1&iact=hc&vpx=196&vpy=381&dur=1425&hovh=170&hovw=114&tx=123&ty=129&page=4&tbnh=152&tbnw=112&start=52&ndsp=19&ved=1t:429,r:0,s:52&biw=1280&bih=669

Hopelijk komt iemand naar mij met het recept !
Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.7K

Antwoorden (4)

Veel lekkerder dan Dr. Oetker:

50 gram boter of margarine
250 gram bloem
60 gram suiker
2,5 tl bakpoeder
zout
2 eieren
1,5 dl melk

De boter laten smelten. De bloem boven een kom zeven en de suiker, het bakpoeder en iets zout toevoegen. In het midden een holletje maken. De eieren enigszins loskloppen en met de melk en de boter in het holletje gieten. Met een houten lepel alles snel door elkaar roeren. Een muffinvorm voor 2/3 met beslag vullen. De muffins 20 tot 25 minuten in het midden van een hete oven van 200 graden gaar en goudbruin bakken.

Chocolade Muffins:

Een afgestreken eetlepel cacaopoeder met de bloem meezeven en 1 eetlepel suiker extra toevoegen. Een reep pure chocolade van 50 gram kleinhakken en door het beslag spatelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De cupcakes maak je op basis van Dr. Oetker Mix voor Muffins.

Als je cupcakes wilt decoreren is het belangrijk dat de bovenkant van de cupcakes niet te bol worden. Dit basis recept cupcakes is de ideale basis voor snel te bakken en bovenal lekkere cupcakes!

Oventemperatuur en baktijd:
Elektrische oven: 200°C
Heteluchtoven: 180°C
Gasoven: stand 4-5
Baktijd: ca. 16 minuten

Ingrediënten:
Dr. Oetker Mix voor Muffins
200 g boter
2 eieren

Extra nodig:
4 papieren muffinvormpjes (+ de 12 vormpjes uit het pak Muffins)

Bereidingswijze:
Zorg dat de eieren op kamertemperatuur zijn en de boter zacht is. Haal de bakplaat uit de oven en plaats de muffinvormpjes erop. Verwarm de oven voor.

Bereid het beslag volgens de bereidingswijze, maar gebruik 200 g boter en laat het water achterwege. Verdeel het beslag over de muffinvormpjes en bak ze in het midden van de voorverwarmde oven.

Laat de cupcakes afkoelen voordat ze worden gedecoreerd.

Dr. Oetker producten:
Dr. Oetker Mix voor Muffins
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Er is wel verschil tussen cup cakes en muffins!
In het pak van dr Oetker zit;

300 gr. deegmix (dit zal bloem en bakpoeder zijn of zelfrijzend bakmeel)
70 gr. chocoladestukjes,
12 muffinvormpjes.

Zelf moet je toevoegen;
2 eieren,
125 ml. olie,
75 ml. melk.

Wat je moet doen; De eieren, olie, melk en mix goed mengen met de mixer enkele min. kloppen dus, de chocolade stukjes erdoor scheppen en dan in de vormpjes gieten. Dat is alles.

Als je ze zo gemaakt hebt als op het pak en het was dit pak, dan is dit het recept wat erop staat. Indien je het nog lekkerder wilt, dan zou ik toch liever gesmolten boter dan olie nemen. Veeel lekkerder!

Toegevoegd na 7 uur:
Mocht je de muffins maken van bloem/zelfr. bakmeel, dus zonder kant-en-klare deegmix, dan adviseer ik je om er wel een smaakmaker aan toe te voegen in de vorm van vanille(suiker), geraspte citrusschil of een essence.
amc
12 jaar geleden
http://www.oetker.nl/oetker_nl/html/default/home

hier staan nog meer lekkere recepten op